Yeni bir iş fikri olarak züccaciye dükkanı açmak günümüzde karlı bir yatırım yolu olmuştur. Her evin kullandığı mutfak eşyaları ve diğer ihtiyaçlar züccaciye dükkanları tarafından satılmaktadır. Bu nedenle züccaciye dükkanı açmak günümüzde kar marjı yüksek olan bir iş fikri olarak değerlendirilmektedir. Ancak züccaciye dükkanı açmak için dikkat etmeniz gereken noktalar vardır. Bu noktaların başında maliyet hesabı gelmektedir. Ayrıca züccaciye dükkanında satılacak tüm ürünlerin tedariki ve lojistiği gibi noktalarda önemli noktalardır. Bir züccaciye dükkanı açmak için nelere dikkat edileceğine birlikte bakalım.
1 ) Dükkanın Boyutu ve Yeri Nasıl Olmalı
Züccaciye dükkanı için ortalama 60 m2 lik bir alan yeterli olacaktır. Daha küçük bir dükkan seçilmesi durumunda kırılacak eşyaların muhafaza edilmesi çok zor olacaktır. Ayrıca bu iş fikrinde teşhir çok önemli olduğu için tüm ürünlerden birer adet teşhir edecek ve müşterilerin rahat bir şekilde dolaşacakları alanı barındıran genişlikte bir dükkan tercih edilmelidir. Ayrıca züccaciye dükkanının yerinin kalabalık bir cadde üzerinde olması veya kalabalık caddeye yakın olması çok önemlidir. Dükkan yeri seçimi yaparken aynı zamanda maliyet çalışmasına da dikkat etmeniz gereklidir.
2 ) İç Dizayn ve Tasarım Nasıl Olmalı?
Züccaciye dükkanı içinde tüm ürünlerin teşhir edilmesi ve bu ürünlerin şık bir şekilde dükkan içinde sergilenmesi satış hacmini artıracaktır. Bu nedenle dükkan içinde yapacağınız dizayn çok titiz bir şekilde yapılmalı ve alış veriş yapmayı düşünmeyen müşterinin bile kendisini bir şeyler almaya zorlamasını sağlayacak bir iç dizayn yapılmalıdır. Bu durumda yapmanız gereken şık bir tasarıma sahip aydınlatma yapılmalı ve müşterilere ürünlerin albenisi artırılarak sunulması gereklidir.
3 ) Mağaza Açılışında Yasal İşlemler
Züccaciye dükkanı açmak için belirlediğiniz dükkan için öncelikle belediyeye gidip iş yeri açma ruhsatı almanız gereklidir. Ayrıca züccaciye açacağınızı belirten ve bir güvenlik önlemi gerektirmeyen iş yeri açacağınızı da belediyeye bildirmeniz gereklidir. Gerekli yasal bildirimleri yaptıktan sonra iş yerinizi açmanızın önünde bir engel kalmayacaktır.
4 ) Satışı Yapılacak Ürünlerin Seçimi
Züccaciye dükkanında satışını yapacağınız cam ve türevi ürünleri iyice araştırmalısınız. Bir züccaciye dükkanında her evde kullanılan ürünlerin yanında yeni evlenecek çiftlerin ihtiyaç duyacağı ürünleri de satmalısınız. Piyasa araştırması yaparak fiyatları belirlemeli ve ürünlerinizi raflarınıza dizmelisiniz. Ayrıca ziyaret edeceğiniz züccaciye dükkanlarında en çok satılan ürünlerin neler odluğunu araştırmalı ve satış politikanızı , tutundurma stratejinizi bu ürünler üzerine kurmalısınız.
5 ) Züccaiye Dükkanı Maliyet Hesabı
Bir züccaciye dükkanı için kiralayacağınız dükkan yeri bulunduğu caddenin durumuna göre değişkenlik gösterecektir. Ancak siz ilk aşamada kar marjı gözetmeden orta halli bir dükkan kiralamalı ve müşteri portföyünüzün fazla olabileceği bir mevki de iş yerinizi kiralamalısınız. Bu sayede müşteri sayınızı artırabileceksiniz. Ayrıca züccaciye dükkanı içinde ürünlerin teşhir edileceği raflar ve reyon sistemleri için maliyet hesabı yapmanız gerekecektir. Bu maliyeti azaltmak için ikinci el raf ve reyon tedarik edebilir, yenileme işlemleri yaparak maliyetinizi azaltabilirsiniz.
Züccaciye içinde aydınlatma yaparak ürünlerinizin teşhirini daha güzel hale getirebilirsiniz. Bunun için özel bir aydınlatma yapmanız gerekecektir. Reyonları ve rafları özel olarak aydınlatacağınız bir sistem için düşük maliyetli bir aydınlatma yapmanız sizin için avantaj olacaktır.
Ürün seçiminde yapacağınız araştırma sizin için avantaj oluşturacaktır. Müşterilerin dikkatini çekecek ürünleri vitrine ve kapı girişine yerleştirmeniz müşterilerin ilgisini, çekecek ve züccaciye dükkanı içine girme isteklerini artırarak alış veriş yapmalarını sağlayacaktır.
Yeterli bir büyüklük ve malzeme sayısında bir züccaciye dükkanı açabilmek için en azında 30-40 bin dolar’ı gözden çıkarmanız gerekecektir. Yeterli sermayeniz yoksa devlet teşviklerine başvurmayı deneyebilirsiniz.
6 ) Müşteri Tutundurma ve Memnun Etme
Müşteri tutundurmak için öncelikle bir kurumsallık imajı oluşturmalısınız. Züccaciye dükkanı içinde yer alan çalışanlara dükkan isminin yer aldığı tişörtler bastırmalısınız. Ayrıca yine üzerinde isminizin yer aldığı alış veriş sepetleri yaptırarak kurumsal imajınızı müşteriye yansıtmalısınız.
7 ) Mağazanız için Reklam Yapın
Züccaciye dükkanınız için ucuz fiyatlı reklam yolu olan broşür bastırın ve tüm evlere bu broşürleri ulaştırarak her ev hanımının züccaciye dükkanınızdan haberdar olmasını sağlayın. Ayrıca dükkan önüne bir hoparlör yerleştirip belirli günlerde züccaciye dükkanınızda belirli ürünlerde yapacağınız indirimleri insanlara bu hoparlör aracılığıyla bildirin. Bu sayede çok fazla maliyet oluşturmadan züccaciye dükkanınızın reklamını yapmış olursunuz.
Bir züccaciye dükkanı için dikkat etmeniz gereken bu noktaların yanında dükkan içinde çalıştıracağınız kişilerin tecrübesi ve profesyonelliği de çok önemlidir. Çalışanlarınız müşteriler ile profesyonel bir şekilde iletişim kurmadığı zaman müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Bu nedenle çalışanlarınızın tecrübeli ve profesyonel olmasına ve müşteri iletişim konusunda etkili ve tecrübeli olmasına özen göstermelisiniz. Ayrıca iş yerinizde çalıştıracağınız kişiler için İŞKUR a başvurarak sigorta primi ödemeden, belirli bir süre çalışanın maaşının asgari ücret kadarlık tutarını ödeyen işbaşı eğitim programı kapsamında çalıştırabilir ve bu sayede maliyetinizi de düşürebilirsiniz. Bu yöntemi devam ettirerek uzun süre kar marjınızı yüksek tuttuğunuz gibi maiyetinizi de düşük tutabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR