15 Ocak 2019 Salı

Bloglarda gördüğüm küçük ama etkili eksiklikler!



Blog sahipleri biliyorlar, bloglar bizim ikinci evimiz uyandığımızda ilk baktığımız, gelişmelerini heyecanla gözlemlediğimiz yerlerdir. Elimizden geldiğince de güzel işler çıkarmaya çalışıyoruz. Ben de bir blogsever olarak gezdiğim bloglarda bazı eksikler gördüm ve sizler ile paylaşmak istiyorum. Naçizane tavsiyelerimdir.



1-) Geniş Temalar

Sitenize belki içeriğine uygun olduğunu düşündüğünüz bir takım temalar çok geniş ve okuyucular sitenin tamamını göremiyor. Rengi ya da menüleri hoşunuza gittiği için okuyuculara bu zorluğu yaşatmayın. Ayrıca bu şekildeki temalar çok kalabalık ve düzensiz görünüyor.

2-) Kalıcı Bağlantı

Özellikle blogger tabanlı sitelerde başlıklarda -ı harfi görünmemektedir. Bu google dayının sevmediği bir durum, bu yüzden sitenizi indexlemez ya da ikinci plana atar. Bir de konu direkt linkiniz yarım çıkıyor bunu önlemek için kalıcı bağlantıdan kendi linkinizi oluşturun.

3-) Büyük Resim ve Videolar

Konu satırlarına sığmayan resim ve videolar, konudan taşmış halde ne kadar kötü görünüyor öyle değil mi? Bir çok sistem HTML desteği sayesinde size bu resim ve videoları düzenleme fırsatı veriyor aslında. Embed, iframe gibi gömülen kodları sitenize eklerken en, boyut olarak düzenlemelisiniz.

4-) Son Yorumlar

Yorumların görünmediği bir blog düşünemiyorum. Bloglar için yorumlar önemli, konuların görünmesi açısından gereklidir. Lakin sitelere yorumlar kısmı eklememek eksi bir durum gibi geliyor bana.

5-) Google + Yorumlar

Google Plus'un kapanacağı ortaya çıktı. Bir değişiklik olmazsa Ağustos ayında kapanacak. Blogger bloglara entegre edilmiş google + yorumlarının da bu yüzden akibeti belli değil. Ben bir çare bulunacağını tahmin ediyorum ama blog sitelerin google + yorumlarını kapatmanız da fayda var.

6-) Resimsiz, Videosuz Yazılar

Bir blogcunun resim ve videoyu bol kullanması gerekiyor. Aksi halde hem yazılar basit görünüyor, hemde okuyucunun gözünde bazen canlanmıyor. Bu yüzden konuları resim ve video ile desteklemeyi asla unutmayalım.

7-) HTML Kodlar

Bloglarınızın anasayfasına eklediğiniz html kodlar anti-virüs programlarının sitenize girişleri engellemesine neden oluyor. Ben bildiğim bloglara izin vererek giriyorum lakin ilk defa gelen birisi antivirüsün uyarı nedeniyle geri çıkabilir. Blog listemde olan 2-3 sitede bu durumla karşılaştım. Bu bakımdan sitelerinizi kontrol ediniz.


İş Bu Fikir Bu blogunun eksikleri eleştirebilir, kendi özeleştirilerinizi yapın yararlanalım.




16 yorum:

  1. Harika uyarılar için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Kalıcı bağlantı işinin önemini biliyorum ancak uğraşamıyorum; alışkanlık edinemedim bir türlü. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıcı bağlantı önemli hocam uzun başlıklar linkte yarım kalıyor tamamını yazmalısınız

      Sil
  3. Çok doğru tespitler aslında benimde eksiklerim var ama nasıl düzeltebileceğimi bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin tema tasarımınız güzel, bir de temanın özelliği sanırım başlıkları büyük harfle atması iyi olmuş. Sade şık bir blog kolay gelsin.

      Sil
  4. Ah bu yanlışlarımızı nasıl düzelteceğimizi bir bilsek keşke :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin blogunuz da şık. Size önerim sayfalar widgetini ekleyin üst menünüz yok anasayfaya ulaşmakta zorlanıyorum. Onun dışında ufak kod düzenlemeleri ve Türkçeleştirme lazım. Kolay gelsin.

      Sil
  5. Uyarı ve tavsiyeleriniz için teşekkürler. Teknik işlerden pek anlamadığım için oldukça sade bir tema seçtim. Bloguma bakıp varsa uyarılarınızı öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  6. Bu tamamen benim tavsiyem kararı siz verin lütfen.
    Bir gün zaman ayırıp benimde temamı aldığım https://www.soratemplates.com bu siteden yeni bir tema seçin. Kitap sitesi olduğu için üst manşette kitap kapaklarının aktığı tema çok güzel olacaktır. Onun dışında kalıcı bağlantıyı kendiniz yazın. Ziyaretçi, iletişim gibi butonlar aşağıda olmalı. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. evet bloglardaki eksiklikleri özellikle kendi sitemde çok görüyorum:::)))) teşekkürler uyarı için..

    YanıtlaSil
  8. Bu yayini kacirmisim. Dogru tespitler yapmissiniz.

    YanıtlaSil
  9. Aman Allah'ım, ne çok ayrıntı var. Benim bloğumda gördüklerinizi yazabilirseniz sevinirim Erhan Bey. Aslında düzeltemem de, en azından bilgim olsun. Sağlıcakla kalın :)

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR