17 Ocak 2019 Perşembe

Türkiye'de ölmeden önce görmeniz gereken yerler

National Geographic, Ölmeden Önce Görülmesi Gereken Yerler kitabı çıkarmış ve bu kitapta Türkiye'den 6 yer bulunuyor. Buyrun bakalım!

National Geographic, Ölmeden Önce Görülmesi Gereken Yerler kitabında Türkiye'den Ayasofya, Mardin, Göbeklitepe, Sümela Manastırı, Mısır Çarşısı ve Kapadokya Argos Oteli'ni listeye aldı.

319 sayfalık kitapta Ayasofya "Belki de inşa edilmiş en mükemmel bina" Mardin ise "Artuklu mirası" diye sunuldu.

Dünyanın en eski mekanları bölümünde Şanlıurfa Göbeklitepe, Dağ Manastırları bölümünde Trabzon Sümela Manastırı, Muhteşem Oteller kısmında Argos ve Kapadokya, Büyük Pazarlar kısmında ise Mısır Çarşısı anlatıldı.

Türkiye'den 6 önerinin yer aldığı kitapta "Hawaii’nin nefes kesen, 120 katlı bina yüksekliğindeki Hi’ilawe Şelalesi’nden NASA’nın gelecekteki Mars görevinin simülasyonunu yaptığı araziye kadar doğanın en harika manzaraları ile medeniyetin en büyük başarılarını deneyimleyin" deniyor.








11 yorum:

  1. Ayasofya ve Mısır Çarşısı hariç henüz gidemedim. Bakalım ömrümüz el verecek mi görmeye?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayasofya'yı mutlaka görmelisiniz hocam, girdiğiniz andan itibaren gerek mistik havası gerek mimarisi inanılmaz.

      Sil
    2. Cümlemi tekrar okumaya geldim acaba ben mi yanlış ifade ettim diye. Ayasofya ile Mısır Çarşısı'nı gördüm ama diğerlerini göremedim henüz demek istemiştim. :)

      Sil
    3. Ben yanlış anlamışım -hariç kelimesinin etkisiyle kusura bakmayın :)

      Sil
  2. Ölmeden önce yapmamız gereken şeyler o kadar çok ki :)) Her gün şahane listeler çıkıyor. Sonra ben de kendime bir liste yapıyorum. Ve o liste uzadıkça uzuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi listeler, öncelikler de değişmek zorunda kalabiliyor

      Sil
  3. Belgesel tadında okudum..tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. Sümela Manastırı'nı görmeyi çok istiyorum. Kapadokya bence de kesinlikle görülmeli. Çok değişik bir coğrafyası ve ruhu olduğunu düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevşehirli arkadaşım kapadokya bibloları getirirdi çok gitmek istiyorum bende. Tabi bir de balona binmek muhteşem olurdu.

      Sil
  5. Efes Şehrini de yazsalarmış keşke. Memleketimizin her yeri güzel de bir imkan bulup gidemiyoruz valla.

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR