13 Şubat 2019 Çarşamba

Playstation 5 Ne Zaman Çıkacak? Fiyatı Ne Olacak? Tüm Detaylar


PlayStation 4 ile çıtayı yükseğe koyan Sony'nin yeni oyun konsolu PlayStation 5, tüm dünyada merakla bekleniyor. 

Cihaz hakkında yeni nesil bir donanıma sahip olacağı ifadesini kullanan Sony CEO'su Kenichiro Yoshida'nın açıklamaları PlayStation 5'in resmen geldiğini gösteriyor. Yoshida ürün özellikleri, çıkış tarihi, cihaz ismi gibi konularda detay vermedi fakat bu noktada ortaya atılan iddialara başvurup bazı özelliklere ulaşabiliriz. Güvenilir kaynaklara göre PlayStation 5'in mimarisi genel hatlarıyla PlayStation 4'e benzeyecek. Bu da herkesçe beğenilen PlayStation 4'ün yeni nesil bir donanıma sahip geliştirilmiş bir versiyonuyla karşılaşacağımız anlamına geliyor.

Bethesda, Square Enix ve daha birçok geliştiricinin yeni nesil oyunlar üzerine çalışmaya başladığını biliyoruz. Sony de yeni cihazın yazılımı için oldukça yoğun çalışmalar yapıyor. Yayınlanan son bir rapora göre şirketteki yazılım geliştirme uzmanlarının %18'i, yeni nesil oyunlar üzerinde çalışmaya odaklanmış durumda.

PlayStation'ın birinci parti stüdyolarının şu anda PlayStation 4'ten ziyade PlayStation 5'e odaklandığı iddia ediliyor. Bu iddia, piyasa analisti Daniel Ahmad'ın geçtiğimiz günlerde yaptığı "Genel olarak Sony'nin birinci parti stüdyoları PS5'e odaklandı" açıklamasıyla ciddiyet kazanmış durumda. Ahmad, ayrıca henüz yeni cihaz hakkında konuşmak için erken olduğunu da belirtmişti.

Elbette geliştirici stüdyoların yeni nesil oyunlara odaklanması çok doğal. The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima, Concrete Genie ve Dreams gibi dikkat çeken oyunları geliştiren şirketlerin, PlayStation 5'in piyasaya çıkma tarihine göre gelecek nesil oyunlara daha da ağırlık vermesi bekleniyor.

PlayStation 5'te eski yazılımların yeni cihazlarda sorunsuz çalışmasını sağlayacak bir özelliğin de olması bekleniyor. Geriye dönük uyumluluk sağlayacak bu özellik, birçok oyuncunun şimdiden beğenisini kazanmış durumda. Bu özelliğin tüm nesillere mi yoksa belirli bir jenerasyon aralığına mı uyumluluk desteği sunacağı ise henüz bilinmiyor.

PlayStation 5'in çıkış tarihi hakkında da birçok iddia öne sürülmüştü. Geçtiğimiz yılın Nisan ayında ortaya çıkan Kotaku raporuna göre PlayStation 5 için 2020 yılına kadar beklememiz gerekiyor. Aynı tarihlerde paylaşılan SemiAccurate tarafından onaylanmış raporda da PlayStation 5'in 8 çekirdekli bir Zen CPU ve Navi tabanlı bir GPU kullanacağı iddia edilmişti.

Ace Research Institute analisti Hideki Yasuda’ya göre, PlayStation 5’in etiket fiyatı 499 dolar olacak. PlayStation 4, 2013 yılında 399 dolardan satışa sunulmuştu.

Yasuda’ya göre, PS5’in 499 dolardan ucuza satılma ihtimali de var, hatta belki PS4 ile aynı fiyata bile satılabilir. Eğer ki bu gerçekleşirse, Sony üretim maliyetiyle satmaya çalışırsa şirket çok büyük bir satış rakamı elde edebilir.


Headup Games’in baş geliştiricisi Mark Aldrup, gelecek nesil konsolların önemli değişiklerle geleceğini söylüyor:

"Yeni nesil konsollar için bulut oyunculuğu, oyun aboneliği hizmetleri, depolamaya ihtiyaç duyulmayan sistemler gibi değişiklerle gelecekler. Sony ve Microsoft’un başını çekeceği bu yeniliklere, Nintendo da sonradan katılacak. Statik olarak tanımlanmış teknik bir geliştirme sürecinin, konsol oyunlarında yer edeceğini düşünüyoruz. Bu da her zaman konsolların en büyük avantajlarından birisi olmuştur. Geliştiriciler, oyunları tüm donanımlara uyumlu hale getirmek için çalışmaktansa, sadece bir sisteme uyumlu hale getirmekle avantajlı hale gelecekler.”

Aldrup’un bahsettiği konu, konsol sistemlerinin statik özellikler taşımasıdır. PC dünyasında bir oyunu sorunsuz şekilde oynamanız, o oyunun farklı donanımlar için uyumlu hale getirilmesiyle mümkün oluyor. Peki ya oyunu bulut oyunculuğu sayesinde uzaktaki bir bilgisayardan oynarsanız? Depolama birimine ihtiyacınız kalmaz, kütüphanenize sürekli erişmek abonelik sistemine katılmak zorunda kalırsınız. Bu da geliştiriciler açısından sadece tek bir sistem için oyun üretme avantajını sunar, oyunlar daha az optimizasyon sorunuyla piyasaya sürülürler.

17 yorum:

  1. Çocukluğumun Mario'sunun yerini hiç bir şey dolduramaz..:) ben taaa nerelerden kalmışım. Teknoloji nerelere varmış.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mario ile başladım o bıying sesi bile kulaklarımdan gitmez. Ama bunlarda artık çok güzel makinalar :)

      Sil
    2. Mutlaka öyledir.. Teknolojik gelişmeleri hayranlıkla izliyorum.

      Sil
  2. Buna rakip XBOX sanki biraz potadan düştü mü yoksa bana mı öyle geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben xbox kullanmadım ama kullananlar xbox un daha iyi olduğunu söylüyor. Ps biraz alışkanlıkları iyi yönetiyor galiba, pazarlaması da güçlü.

      Sil
  3. Benim oğlan sürekli soruyordu ne zaman çıkacak diye bu iyi oldu

    YanıtlaSil
  4. Siz bir de bana sorun uzun zamandır ne zaman çıkacağı konusunu konuşup duruyoruz arkadaşlarla. 1994 yılında ilk ps den sonra 6-7 yıl ara ile çıkıyor oklar 2020 yi gösteriyor.

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı bir bilgilendirme oldu teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. bende dedim erhan bey playstation çekilişimi yapıyor daha ben 1.yi alamadım 5 çıkmış neyime :) ama tabi bir çok kişi bilgilenmiştir saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engin hocam sponsorum ol hemen başlatayım çekilişi :)

      Sil
    2. erhan bey ben tetris verelim demedim ki benim sponsorluk anca ona yeter playsttn 5 verelim dedim :)

      Sil
    3. O zaman ben bu konuyu Yoshida ile bir görüşeyim :)

      Sil
  7. Playstation dan bizim Aso anlar. :) Ben hiç oynamadım ve hiç sevmem bu tür oyunları. Isınamadım gitti. Ama ilgiyle bekleyenler için güzel bir haber olmuştur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Pek oynayamıyorum :)) oynayınca da çok güzel yeniliyorum :) O bakımdan bilgim olması yeterli oldu :)

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR