7 Ocak 2019 Pazartesi

Üç kadın girişimciden kadınlara özel sosyal bir platform

Kadınlara özel sosyal bir platform olan ve kadınlar tarafından kurulan GirlCrew, 1 milyon dolarlık tohum yatırım aldı. Ve şirketten yapılan açıklamaya göre GirlCrew'in sonraki hedefi halka arz!


Kadınlara özel sosyal bir platform olan GirlCrew, aldığı 1 milyon dolarlık yatırım ve kısa süre içinde yakaladığı başarıyla dikkat çekiyor. Ayrıca söz konusu startup, ilk yılında yalnızca 60 dolarlık sermaye gerektirmesiyle de büyük yankı uyandırdı.

Pamela Newenham, Elva Carri ve Aine Mulloy tarafından kurulan GirlCrew, amacı ve ilerleyen dönemlerde gerçekleştirmek istediği planlarla da epey ilgi çekici. Nitekim ABD’yi kilit market olarak gören startup, aldığı yatırımla ülkede büyümek ve 5 yıl gibi bir süre içinde halka arz edilmek istiyor.

Kadınlar topluluğu GirlCrew’e yatırım yapanlar arasında pek çok ünlü şirketten tanıdık isimler olduğunu söyleyerek başlayalım.

Nitekim GirlCrew yatırımcıları; LinkedIn CEO’su Jeff Weiner, Wrigley Pazarlama Kurulu Başkanı Orla Mitchell, Reddit direktörü Joe Gallagher, Aegis Corporate Strategy Müdürü Hazel Hutchinson gibi isimler var. Ve şirketten yapılan açıklamaya göre GirlCrew bu yatırımı sosyal platformu ABD’de yaymak için kullanacak.

Öte yandan, yapılan açıklamaya göre 2014 yılında kurulan GirlCrew’in uygulamasına erişebilmek için bekleme listesine katılan binlerce kadın var.

Ve Pamela Newenham, GirlCrew uygulamasını ABD piyasasına 12 Mart’ta SXSW Interactive Festivali‘nde tanıtacak. Bunun kendileri için çok büyük bir adım olduğunu söyleyen Newenham, en batan beri dünyaya açılmayı hedeflediklerini de ayrıca belirti. Peki, şirket nasıl 60 dolarlık sermayeyle kurulmuş ve bu zamanlara kadar gelmiş?

Öncelikle kadınların hemcinsleriyle arkadaşlık kurabilmelerini ve bir topluluk oluşturabilmelerini sağlayan GirlCrew fikrinin, kuruculardan Elva Carri’den çıktığını belirtelim.

Şöyle ki Carri bir akşam dışarı çıkmak istemiş fakat bütün arkadaşlarının dolu olduğunu öğrenmiş. İşte bu nedenle Tinder’a giriş yaparak, profiline de kadın olduğunu ve eğlenmek için kadın arkadaş aradığını belirten bir resim koymuş.

Çok geçmeden 100 kadının geldiğini fark etmiş ve kısa süre sonra Facebook’ta GirlCrew topluluğunu oluşturmuş. Geçtiğimiz yıl da GirlCrew’in kendi uygulaması çıkartılmış.

Diğer taraftan; şimdi milyon dolarlık yatırım alan startup için ilk yıl yalnızca 60 dolarlık harcama yapılmış.

Çünkü kurucular ilk etapta halihazırdaki işlerine devam etmiş ve GirlCrew’le yarı zamanlı olarak ilgilenmiş. Fakat şu an 45 şehirde 100 bin üyesi olan platform için işler hep böyle masrafsız gitmemiş.

Nasıl niteliklere sahip yazılım mühendisleri işe alacakları ya da personel anlaşmalarının nasıl yapılacağı konusunda bilgisi olmayan 3 kadın, böyle işlerin altından teknik danışmanları sayesinde kalkabilmiş. Newenham, startupın başarısını “özellikle de yetişkin kadınların arkadaş edinmesinin zor olmasına” bağlıyor.

Çünkü okul ve gençlik yıllarında kurulan arkadaşlıklar, bir süre sonra iş, şehir değişikliği, evlilik gibi nedenlerle bozuluyor. Ayrıca meşguliyetler yüzünden çok fazla sosyalleşme imkanı da bulunmuyor. Bu noktada GirlCrew, hemcinsleriyle yeni arkadaşlıklar kurmak isteyenleri bir araya getiriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR