29 Mayıs 2019 Çarşamba

Kuşkonmaz Üretip Satmaya Başladı


Birçok blog da faydalarını okuduğum kuşkonmaz yatırımcısına da kazandırmaya başladı. Çeşitli hastalıklara iyi geldiğini duyduğumuz kuşkonmazın en verimli zamanları mart, nisan ve mayıstır. Türkiye'de yetiştirilmesi giderek artıyor ve kariyerini bırakıp kuşkonmaz yetiştirmeye başlayan başarılı bir girişimcisi de var.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesinden mezun olduktan sonra Türkiye'nin önemli tekstil ve gıda firmalarında pazarlama müdürü olarak çalışırken, 2015 yılında tüm kariyerini 'kuşkonmaz' ürünü için bırakarak, başına yazması, ayağına sarı çizmesini giyip tarlaya inen Aslı Aksoy, 4 yılda Türkiye'nin ikinci büyük üreticisi oldu.

Türkiye’de henüz tanınmayan kuşkonmazın her geçen gün tanınırlığının artması nedeniyle üretimin de her geçen arttığını söyleyen ODTÜ’lü kuşkonmaz üreticisi Aslı Aksoy, dönüm başı 750 kilo ürün aldıklarını söylerken, toptan satışlarda kilosunu 25-30 liradan, perakende satışını ise 40 liradan sattıklarını belirtti.


2015 yılında 20 dönümde ilk büyük kuşkonmaz ticari alanını kurduğunu belirten Aslı Aksoy, “2017 yılında ilk hasadımızı aldık. 2018-2019 üçüncü hasat yılındayız aynı arazi içerisinde. 2016 yılında bir 20 dönüm daha ilave ederek üretim alanlarımızı toplam 40 dönüm alana ulaştık. Şu anda büyüklük olarak Türkiye’nin ikinci büyük kuşkonmaz üretim alanında bulunuyoruz” dedi.


Türkiye pazarının her geçen yıl büyüdüğünü, üretimin yüzde 10’unu ise Hollanda, Romanya ve Almanya‘ya ihracat yaptıklarını söyleyen Aslı Aksoy, “Ürettiğimiz kuşkonmaz Türkiye’de her geçen sene daha da artan bir kitle ile buluşmaya başladı. Kuşkonmaz sağlık üzerine çok daha fazla bilinir hale geldikçe müthiş lezzeti ile sofralarımızda daha çok yer almaya başladı. Her sene yüzde 30-40 büyüyen bir Türkiye pazarı söz konusu...


Bunun dışında erkenci üretim avantajını yakalamış olduğumuz Muğla tarlasındaki üretim ile Eskişehir üretimleri ile birlikte hareket ederek ihracata da ürün göndermeye başladık. Almanya, Romanya, Hollanda’ya üretimimizin yaklaşık yüzde 5-10 oranındaki miktarını ihracata yönlendiriyoruz” diye konuştu.

İyi tarım uygulamaları sertifikası aldığını da belirten Aksoy, “Sürdürülebilir tarım için, çevre ile dost, insana saygılı, hayvana saygılı, bir üretim için kayıt altı bir tarım sistemi kurmak için çok anlamlı bir uygulama. Biz bu şekilde faaliyetlerimizi sürdürürken şahsi olarak inancım ilaç adını verdiğimiz aslında özünde zehir olan uygulamaları da yapmamak adına toprağımızın nesiller boyu beslenecek olan gelecek nesillere aktarabilmek için kimyasal gübreyi tamamen bırakarak organik tarıma başladık. Artık tarlamızda hiçbir şekilde kimyasal gübre ve ilaç kullanımı yapmıyoruz. İyi tarımdan organik tarıma doğru çevreye, insana, doğa ile dost bir üretim modelini uyguluyoruz” dedi.


23 yorum:

  1. BÖYLE ORİJİNAL GİRİŞİMCİ FİKİRLERE ÇOK İHTİYAÇ VAR. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  2. böyle cesur girişimci kadınlara hayranım...helal olsun...kuşkonmaz daha hiç yapmadım..öğreneyim bari ben de...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir iş fikri doğu anadolu da çok yetisiyior bir fırsat olur değerlendirdiler isterim
    Güzel fikir için editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. tek ihtiyacımız cesarete sahip olmak :) çok güzel yazıydı,keyiflendim

    YanıtlaSil
  5. Girişiminden ötürü tebrik ederim. Eksik olanı görüp, oraya yatırım yapmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik olan sanırım girişimcilik şifresi bu olsa gerek teşekkürler

      Sil
  6. Pırasaya benzer bir sebze sanırım. Girişimcilik güzel şey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Girişimcilik güzel ve ihtiyacımızın da arttığı bir şey

      Sil
  7. İlk yapan tutturuyor şimdi biz başlasak alan satan bulamayız

    YanıtlaSil
  8. Müthiş bir başarı hikayesi. Azmin elinde bir şey kurtulmaz, tabi bir de ilgin olacak, seveceksin yani... Diyet kitapları yazımın görselinde kuşkonmaz vardı dikkatini çektiyse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatta da öyle oluyor bazen büyük resmi göremiyoruz :) Yeni gördüm teşekkürler

      Sil
  9. Odtüden kuşkonmaz üreticiliğine böyle orjinal başarı hikayelerini okumaya bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarı hikayeleri okumak güzel hem bizlere de ışık oluyor.

      Sil
  10. Kuşkonmaz çok faydalı bir bitki. Seneler önce bir saksı içinde yetiştirmeye çalışmıştık. Sonra ne oldu hatırlamıyorum valla. Bu hikaye gerçekten çok etkileyici. Teşekkürler paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim örnek olsun yeni girişimcilere

    YanıtlaSil
  12. almanların özel yemeği buuuu :)

    YanıtlaSil
  13. ben bunu doğud baya yedim sanırım urfada tam hatırlamayorum ama suyunu emip gerisini atıyorlardı azcık yiyorlardı orada ışkın deniyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakın neler öğreniyorum teşekkür ederim deneyimlerinizi paylaştığınız için

      Sil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR