23 Aralık 2018 Pazar

Sosyal Medya Danışmanlığı nedir, bu işi kimler yapabilir?


Teknolojinin gelişimi ve internet ortamının yaygınlaşması vesilesiyle iş olanakları da oldukça arttı. Buna Sosyal Medya Danışmanlığı’nı örnek olarak verilebiliriz. Günümüzde herkes haberleri, filmleri, dizileri, dergileri, özel paylaşımlarını, reklamlarını vb. gibi şeyleri sanal ortam üzerinden gerçekleştirmektedir. Durum böyleyken, özellikle ticaretle ilgilenen kurumların veya kişilerin insan akımının çok fazla olduğu facebook,twitter ve pinterest gibi ortamdan yararlanması şart olmuştur.

İnternet dünyası büyüdükçe; firmaların reklam kapasitesi ve iş olanakları da buna oranla büyümektedir. Özellikle; yapılan işin tanıtımında, ürün satışında, mesleki yeterlilik değerlendirme alanlarında, hizmet sunumlarında ve daha birçok örnek verilebilecek alanda iş fırsatı yakalamak kolaylaşmaktadır.

Birçok ülkeden ve şehirlerden milyarlarca insanın ziyaret ettiği bu ortamlarda, gereken çaba ve emek gösterildiğinde firmaların daha hızlı bir büyüme grafiği çizdiği görünmektedir. Bu durum baz alındığında ise büyük yada küçük tüm firmaların en çok aradığı mesleklerden birinin Sosyal Medya Danışmanlığı olduğu açıkça ortadadır.


Sosyal medyadanışmanları için; birçok alanda ihtiyacı karşılamaya yarayan, aktif bir şekilde internet üzerinde tanıtım yapan firmalarda ihtiyaç duyulan bir ek iş fırsatıdır da diyebiliriz. İnternette çok vakit geçiren hemen herkesin yapabileceği bir iş olmakla beraber; rutin bir işte çalışırken, öğrenciyken, ev hanımıyken ya da sadece bu işi yapmak isteyenler için oldukça uygun ve kabul gören bir çalışma alanıdır.

Sosyal medya danışmanları neler yapar ve ne yapmalıdırlar ?
Öncelikle bağlı çalışılan firmanın veya kişinin yaptığı iş, sunduğu hizmet ya da sattığı ürünler hakkında detaylı bilgiye sahip olunmalıdır. Adından da anlaşılacağı üzere internet ortamında her daim sosyal olabilecek, beklentileri karşılayabilecek bir zaman dilimine sahip olunması önemli noktalardan bir tanesidir. Çünkü yoğun bilgi akışının yaşandığı bir ortamda, cevaplanması gereken çok fazla soru, ilgilenilmesi gereken müşteri ya da aktarılması gereken bilgiler olacaktır. Bu alanda yapılması gereken en mühim işlerden bir tanesi firmanın veya kişinin adını; yapılan yorumlarda, paylaşımlarda, eleştirilerde her daim güncel tutabilmektir.

Daha detaya girilecek olunursa; başka bir sayfanın yorum bölümünde firma isminin geçirilmesi, mevcut sosyal medyaya reklam verilmesi, sıkı takipçi sağlanması gibi! Diğer önemli nokta; firmayla veya kişiyle ilgili ürünlerin veya hizmetin güncel şekilde sayfada paylaşılmasıdır. Çalışılan firma sanal ortamda ne kadar aktif ve güncel olursa o kadar faydalı olmaktadır. Bunun en büyük sebeplerinden birisi de; büyük arama motorlarında en çok rağbet gören ve tıklanan sayfalar her zaman üst sıralarda yer almaktadır. Ve arama motorları bu değerlendirmeyi yaparken, doğallığa önem vermektedir. Yani tüzel kişilerin o sayfayı ziyaret etmesi değerlendirme açısından önem arz etmektedir. Bu sebepten mütevellit, sayfaya ne kadar ilgi çekilirse ziyaretçi sayısı o kadar artacaktır.

Sosyal Medya Danışmanlarının dikkat etmesi geren önemli hususlar;

Sosyal Medya Danışmanlığı yapan ve bunu kendine iş fikri olarak benimseyen  kişinin, gelen her soruya, şikâyete veya yoruma olabildiğince hızlı cevap vermesi ve asla cevapsız bırakmamasıdır. Çünkü sunulan hizmetin kalitesi bu şekilde daha etkileyici olur ve müşterilere veya müşteri adaylarına gösterilen ilgi memnuniyetle karşılanacaktır. Bu durum da, firmanın veya kişinin artı prim kazanmasına vesile olacaktır. Tüm bu temel konular dışında; bu görevi gerçekleştiren kişinin muhakkak sabırlı olması gerekmektedir, bir kuruluşu veya kişiyi temsil ettiğinin farkında olması sorumluluk hissini artıracaktır. Tüm gün boyunca gelen sorulara cevap verebilecek, gerekli paylaşımları yapabilecek ve bilgi aktarabilecek olması, Sosyal Medya alanında danışmanlık yapacak kişinin uygun zamana sahip olması gerekmektedir.

Günümüzde birçok kuruluş; internet sayfaları dışında diğer sosyal medya organlarını da aktif bir şekilde kullanmaktadır. Çünkü çok daha fazla insana ulaşabilmek ve tanıtım yapabilmek mümkündür. Teknolojiden sonuna kadar faydalanmanın önemli noktalarından bir tanesi de budur. Durum böyleyken ek iş arayan kişilerin Sosyal Medya Danışmanlığı alanında istihdam sağlamaları kolaylaşmaktadır.

Sosyal medya danışmanları ne kadar kazanıyorlar ?
Bu sorunun cevabı aslında net, danışmanlığını yaptığınız firma ne kadar büyük ve sizin çıkardığınız iş ne kadar iyiyse alacağınız ücret te o kadar fazla olacaktır. Ama yinede sosyal medya danışmanları ne kadar alıyor diye sorarsanız aylık 500 lira ile 5000 lira arasında maaş alabildikerlini söyleyebiliriz.

Bu işi yapmak istiyorum diyorsanız kariyer.net gibi ilan sitelerinde bolca bu ilanlarla karşılaşabilmeniz mümkün. Umarım faydalı bir içerik oluşturmuşuzdur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR