30 Haziran 2019 Pazar

Şiirler ve Güzel Sözler'in Daveti ile Kaynaşma Mimi


Değerli blog yazarlarından Şiirler ve Güzel Sözler sahibi Ersin bey Büyük Blog Yazarları Birliği için çok güzel bir mim hazırladı ve biz blog yazarlarını davet etmiş. Kendisine teşekkür ederim. 

1-Sizi tanımak istiyoruz dersek buraya adınız blogunuz ve sizi anlatan bir kelime nedir? 

Erhan Çakırlar, İzmir'de yaşıyorum. İş Fikirleri blogu - her zaman demişimdir 'önce düzen sonra kazan', işkolik ama böyle olması çevresi tarafından hoş karşılanmayan biri. 

2-Sosyal medya hesaplarınızı bizimle paylaşır mısınız? 

Tabi ki Facebok hesabım burada, Pinterest hesabım burada, İnstagram burada (galiba bu şikayet edilmiş bir şeyler olmuş yeni fark ettim yeniden ekledim yazarları) Twitter (beni sevemedi gitti), yakında Linkedin almak istiyorum bana uygun bir sosyal medya olduğunu düşünüyorum.

3-İlk Blog yazmanıza referans olan kişi veya blogla tanıştığınız anı hatırlıyor musunuz?

Benim üniversite yıllarında tanıdığım aslında bir dönem efsane olmuş bir isimle başladı sitelere ilgim. Tanıdığım o kişi o dönem çok kaliteli forum sitelerini yönetiyordu ve bende aslında ona haber vermeden forum işlerine -mitili- atmıştım. Tabi amacım onun gözünde lamer konumuna düşmemekti. Sonrasında ilgim hep daim oldu.


 4-Sosyal medya üzerinde hangi yazarlar grubunda bulunuyorsunuz?                                                                                                            
Biliyorsunuz sosyal medya da genelde Büyük Blog Yazarları birliğinde bulunuyorum. Onun dışında bir çok facebook grubuna da üyeyim bu grupları resimle paylaşmak istedim, anasayfama düştükleri kadar da bakıp inceliyor, beğeniyorum.                                                                             

5-Ünlü Sosyal ağı Facebook.com üzerinde siteniz yasaklandı mı? yasaklandıysa bir çözüm üretebildiniz mi ?                                                                                                                                                                  
Benim link paylaşımım hiç yasaklanmadı, eski paylaşımlarımdan bir tanesi şikayet edilmiş olacak ki kısa süreli bir kısıtlama yaşadım sadece. Facebook kişilerle ilgili geçmişi döktüğünde ne yapacağına karar vermesi uzun sürmüyor diye düşünüyorum.                                                                                                                                                                                                 

6-Bloglarımız için sizce hangi platform daha iyi Blogspot  / Wordpress & diğer 

Ben Blogger kullanıcısıyım ve artık her şeyini biliyorum o yüzden tercihim blogger. Tabi ki Wp de profesyonel eklentiler ve çalışmalar var. Bizimkisi alışkanlık diyelim.

7-Kaç Blogunuz var ?

Eskiden çoktu ama ana temanız ve ilgi alanlarınızdan oluşan bir blog ile parçalanmadan paylaşım yapmak daha mantıklı diye düşündüm. Blog listemi saymazsak tek blogum bu. 

8-Blogunuzun toplam sayfa görüntülenme sayısı kaç? 

Toplam sayfa görüntülemesini rekor anlamında ortaya çıkarmak için BBYB de yaptığım etkinlikte büyük tartışma çıkmıştı. Ben sadece şimdiye kadar en fazla görüntülenmiş blogu merak ediyordum, konuya günlük hiti falan karıştırdılar. Bu rakamı bloggerlar arasında rekor kırdığımda paylaşmak isterim :) 3-4 milyon görüntülemesi olan blogları gördüm.

9-Blogunuzda Reklam yayınlıyor musunuz?

Evet deneme amaçlı reklamlar paylaşıyorum. Lakin daha güzeli yeni bir iş arama motoru sitesinden mesaj aldım. Bu konuda nasıl bir iş geliştirmesi yapabiliriz ona bakacağım. 

10-Misafir yazar olarak yazdığınız Blog var mı? 

Ben yapmıyorum ama yapanlar için şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki etkileşim iyidir. 

11-Daha önce bir Hacker ile karşılaştınız mı? 

Ormanda ayı ile karşılaşsanız ne yaparsınız gibi olmuş bu :) Tabi zıtlaşma anlamında karşılaşmadım ama çay çorba içmişliğim var.

12-Hedefinizde nasıl bir blog yazarı olmak var?

Bir alanda faaliyet gösteren herkes o alanda en iyi olmak ister. Bende iş fikirleri ve iş dünyasında hakkında yazan en birinci ben olacağım :)

13-Arama motoru optimasyonu (Seo) bilginiz var mı? 

Genelde Google için yapılan bu çalışmaya pek ilgim olmasa da bilgi sahibi olmamız gerekiyor. Ben Yandex ve diğer arama motorlarına yöneldim ama daha çok kullanıcının da yönelmesi gerekiyor. 

14-Blog yazarlığını önerir misiniz? Evetse nedeni?

Blog yazarlığı yaptıklarını, bilgilerini ya da ilgi alanlarını başkaları ile paylaşmaktır aslında. Yazıları kendine yazan ve en güzel yazıları kendinin yazdığını düşünen biri olmayacaksanız mutlaka yazın

15-Kitap okuma oranınız nedir? ( 10 üzerinden )

Kitap okumaya 10 üzerinden 10 vermek istiyor gönül ama şöyle bir oranlama yapmam gerekir. Fırsat bulduğum uzun zamanlarda yani 365 gün içerisinde 120 gün tatil hakkımızın 100 günü hafta sonu tatillerine düş, 10 günü yaz tatili için düş geriye kalan için oran, orantıyı yaparsın artık :) 

16-Diğer Blog yazarı arkadaşlarınızı nasıl takip ediyorsunuz? (Okuma listesi kullanıyor musunuz)

Benim Blog Listem var. Kategorilere ayırdığım blogları oradan takip ediyorum

17-Blog sahipleriyle etkinlik yapıyor musun? hangi etkinliklere katılırsın? 

Blog sahipleri en çok online olan kişiler, tabi ki onlarla her etkinliğe katılmak istiyorum. Bazen blog sahiplerinden ummadığım davranışlar alsam da genel olarak blog sahipleri güzel insanlar.

18-Sosyal medya üzerinde Blog linklerine karşılıklı beğeni yapar mısın? 

Sosyal medya üzerinde beğendiğim blog yazılarını paylaşmaya özen gösteriyorum. Sosyal medya üzerinden karşılık bekleme durumu olmamalı bence, ben beklemiyorum. Ama bloguma ziyaretleri ve bloglara ziyaretleri önemsiyorum.

19-Bugüne kadar kaç Mim cevapladın? Hoşuna giden bir Mim? 

Onu saymak uzun sürer şimdi ama (demek ki çok mime katılmışım) genelde güzel mimler. Bu mimde güzeldi her şeyi yazdık.

20-Ünlü bir Blog yazarı olsaydın Siyaset yapar mıydın?

Ünlü bir blog yazarı olmadan da siyaset yapılabilir, bunun için ilginiz, kararınız ve cesaretinizin olması gerekiyor. Bangladeş'te blog yazarları bu işin bedelini ödedi, siyaset ve haber yazan bloglar gazetecidir, gazetecilerde hep susturulmak istenir. 

21-Bu Mimi cevaplamasını istediğiniz 3 blog yazarı arkadaşınızı Mimler misiniz?

https://duodiyet.com


https://www.mymelegim.site

ve onun dışında herkesi eklemek isterim eklenmek isteyen olursa bana ulaşın lütfen


25 yorum:

  1. Çok hoş, çok içten bir röportaj, sohbet, kaynaşma mimi olmuş :) Yüreğinize sağlık. Bence bir kaç soru daha eklenmeli- Sanki bir şeyler yarım kaldı gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bazı şeyleri eksik bırakmış olabilirim :) Sanırım Ersin bey de devamını getirecek parça parça birleştiririz belki eksiklikleri.

      Sil
  2. Beni de mimlemişler bu mimde. Yakında ben de yazacağım. Sizin cevaplarınızı da keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorular blogcuların blog dünyası ile alakalı katılmanız güzel olur teşekkürler

      Sil
  3. Kaynaşma Mimini cevapladiginiz için teşekkür ederim gayet hoş mesajlar oluştu .) Hacker meselesi iyi bir espiri ile yol almış. Hep beraber daha güzel Mimler de görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size teşekkür ediyorum böyle güzel mimler bloglar ve yazarları ile alakalı fikir edinmemizi de sağlıyor

      Sil
  4. çok güzel bir mim çalışması olmuş gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sorulara elimden geldiğince cevaplar verdim

      Sil
  5. Değişik cevaplar aynı mim i okumuştum öncesinde o da değişikti daha öğreneceğim çok şey var

    YanıtlaSil
  6. Ayrıca blog listenize ne zaman katılacam merak konusu :)

    YanıtlaSil
  7. İçindeki bazı sorular hem bloğu hem de blogger arkadaşları daha yakından tanımamıza olanak veriyor. Hazırlayan ve katılanlara teşekkürler öncelikle.
    İşinizi ne kadar ciddiye aldığınızı herkes gibi ben de biliyorum. Bloğun ismi ve amacı açısından bir gün hedeflediğiniz noktaya geleceğinizi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet blog yazarlarının cevabını merak ettiğim sorularda bulunuyor. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Erhan Bey, cevaplarınıza hayran oldum. Hele 11 sorunun cevabına çok güldüm ki ben de görsem tanımam gibi saçma bir şey yazmıştım. Sizinki çok güzel olmuş, beni gülümsettiniz ki bugünlerde çok ihtiyacım var. Emeğinize sağlık. Hedeflediğiniz yolda başarılar dilerim. Saygılar...

    YanıtlaSil
  9. Sizlere ufak bir tebessüm sağlamak bile beni çok mutlu eder. Gülüşünüz daim olsun teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Kaynaşma mimine güzel cevaplar vermişsiniz. Daha biz bu mimi yapacağız. Bloglarda gördükçe o acı gerçek yüzüme tokat gibi çalınıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın bence de. En azından blogları ve yazarları için bir ön tanım niteliğinde bir mim oluyor.

      Sil
  11. Keyifli soru ve cevaplardan oluşan bu mim yazısı bana ilham oldu. teşekkür ederim beni mimlediğiniz için. Şimdi sıra bende . Umarım güzel bir mim yazısı çıkarabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin miminizi de merakla bekliyor olacağım teşekkürler

      Sil
  12. Sizi daha yakından tanımış olduk. Samimi cevaplarla dolu güzel bir mim yazısı okudum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimlerde bolca varım bol bol tanırsınız :) teşekkürler

      Sil
  13. Kaynaşmanıza çok sevindim belki bende bir gün kaynaşırım :) çoğu bildiğim cvplardı ama olsun yeni şeylerde öğrendik hakkınızda elinize sağlık sayın çakırlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimizden geldiğince kaynaşmaya çalışıyoruz, yeni güzel etkinliklerde birlikte olmak umuduyla..

      Sil
  14. ne güzel samimi cevaplar yakından tanımak iyi geldi. tabii benim en çok dikkatimi çeken şu kitap okuma oranı :) hesaplamak istemedim :) aaa bir de yani listede ben niye yokum demek geldi içimden :)) şaka tabiki güzellikleri paylaşıyoruz takılmak istedim sadece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet olabildiğince mimlere cevap yazmaya çalışıyorum, beğenmenize sevindim.

      Sil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR