16 Ocak 2019 Çarşamba

Suçluydular girişimci oldular

Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Defy Ventures (Meydan Okuyan Girişimler), geçmişinden kaçmak isteyen ve girişimciliğe meraklı kişilere olanak tanıyor. Hem bir insan kazanmayı hem de yeni iş alanları ve istihdam yaramayı amaçlayan Defy Ventures, Catherine Hoke tarafından kuruldu.


2010 yılından beri hizmet veriyor

Catherine Hoke'un 2010 yılında kurduğu Defy Ventures, şu anda ABD'nin New York, San Francisco, Los Angeles, San Diego kentlerinde ve Nebraska'da bulunan Omaha'da eğitim programlarını yürütüyor. Kuruluşun şu anda 40 çalışanı var.

Girişimciliğin yeri olmadığı inancıyla bu programı başlattığını söyleyen Hoke, eskiden suçlu bile olsalar çete üyeleri, yasa dışı madde satıcıları ve diğer tüm suçluları topluma kazandırmak için girişimci ruhun önemli olduğunu düşünüyor.

Eğitim süreleri ve eğitim şekli

Eğitim programının süresi değişiyor. Hala cezaevinde olan birisi için 6 ay boyunca, hapishaneden yakın zamanda çıkanlar içinse 14 aylık bir program ve girişimlerinde hem finansal hem operasyonel destek sağlıyorlar.

Program süresince birçok alanda eğitim gören mahkumlara (ya da eski mahkumlara) bir iş planının nasıl yazıldığı, gelir modelleri, yatırım ve pazarlama teknikleri, giyim-kuşam ve insan ilişkileri öğretiliyor.

Eğitim sonrası staj

Mahkumlar aylar boyunca gördükleri eğitimden sonra isterlerse kendilerini test etmek için bir staj programına katılıyor. Yerel yöneticilerin ve girişim sermayecilerinin danışman olarak katıldığı 4 ayrı alanda sahaya çıkıyorlar. Tüm yarışmalarda istenilen sonuçlara ulaşabilenler ise 30 bin dolarlık bir çekirdek sermaye kazanıyor.

Catherine Hoke bu programı nasıl kurdu?

Hoke, Defy Ventures adlı kar amacı gütmeyen kuruluşu hayata geçirmeden önce 5 yıl boyunca Teksas'taki bir hapishanede Hapishane Girişimcilik Programı (PEP-Prison Entrepreneurship Program) yönetti. 5 yılda 600 kişiyle çalıştı ve programdan mezun etti. Ülke genelinde hapisten çıkanların tekrar hapse girme oranı yüzde 50'yken, programdan mezun olanların sadece yüzde 5'i tekrar hapse girdi.

Bu programı 2010 yılında profesyonel bir kuruluş haline getirdi. Sayıları 400'ü geçen Google, Bloomberg, Bridgeway Capital,Weinberg Foundation ve daha birçok irili ufaklı şirket ve insandan 2 milyon dolar bağış topladı.

Jose Vazquez (26)

"Baba mesleğinden etkilenip kendi işimi kurmuştum. Ürünün kalitesi, müşteri memnuniyeti, kar marjı ve nakit akışı gibi şeyleri daha 17 yaşında biliyordum. Günde 2 bin dolar kazandığım zamanlar da oldu ve müşterilerime hediyeler bile gönderiyordum. Yani müşteri memnuniyetini de biliyordum" diyor. Fakat Vazquez'in bahsettiği iş, hapse girmesine neden olan uyuşturucu tacirliği. Şimdiyse bu eğitim programı sayesinde yasa dışı yollar aracılığıyla bahsini ettiği girişimcilik terimlerini tamamen yasal şekilde uyguluyor. Hem de takım elbisesi, kravatı ve Happy Vida isimli kurumsal şirketiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR