24 Ocak 2019 Perşembe

Zengin olma adımları: “Senin Elinde” serisinin yazarı Jen Sincero anlattı


Dünya çapında milyonlarca okuyucuya ulaşan “Senin Elinde” serisinin yazarı Jen Sincero'ya göre zengin olmaya giden yolda atmanız gereken adımlar.

Neredeyse herkes belirsizliklerden ve kaygılardan uzak bir gelecek için zenginliğe ulaşmak istiyor. Bu hedefe ulaşmak için de olduğundan daha fazla para kazanmak gerekiyor. Yazar Jen Sincero, para kazanmanın önündeki en büyük engellerin fırsat ve fikir eksikliğinden kaynaklandığını söylüyor.

Sincero, kazancını yılda 28,000 dolardan 7 haneli yıllık gelire yükseltmiş bir isim. Sincero’nun tavsiyelerine kulak vererek düşünce yapınızda gerçekleştirebileceğiniz bir takım değişiklikler sizleri de zenginliğe ulaştırabilir.

Jen Sincero, parasız olmanın ne demek olduğunu iyi bilen bir isim. “Senin Elinde” kitap serisiyle New York Times best-seller listelerini alt üst eden ve aynı zamanda başarı koçluğu yapan Sincero da serbest yazarlık yaptığı yıllarda ciddi maddi sıkıntılar çektiğini söylüyor.

Şimdi 53 yaşında olan yazar, gençlik yıllarını “Venice Beach, Califonia’da ufacık, rezalet bir odada yaşıyordum” sözleriyle özetliyor.

Üstelik anlattıklarına göre kendisinin 8 yıl öncesine kadar hiçbir birikimi yoktu. Bugünse kendisi Para Kazanmak Senin Elinde adlı kitabında yazdığına göre 7 haneli bir yıllık gelire sahip.

Gelir skalasının iki ucunu da görmüş bir insan olan Sincero, zengin olmayı başarmış insanların farkının parayı nasıl düşündüklerinde yattığını söylüyor.

Zengin olmak istiyorsanız Sincero’ya göre işe kendinize her şeyin iyi olacağını telkin etmekle başlamanız gerekiyor. Sincero, “Zengin olmanın önündeki en büyük engellerden biri iyi fikirlerin veya fırsatların insanın karşısına çıkmaması veya insanın aptalca ve savrukça hareket etmesidir. Bu, insanın kendine zengin olmayı yasaklaması gibi bir şey” diyor.

Zengin olma hırsına sahip olduğunuzu kendinize itiraf etmek biraz garip gelebilir ama bu hedefe ulaşmak istiyorsanız Sincero’ya göre bunu yapmak zorundasınız.

“Bir gün fark ettim ki kendime en çok kurduğum cümle ‘para yok’ idi. Resmen bunu bir mantra gibi sürekli tekrarlıyordum” diyen Sincero, işe “mantrasını” “para dediğin benim elimin kiridir” olarak değiştirmekle başlamış.

“Ne zaman ‘param yok’ diyeceğim bir durumla karşılaşsam kendime ‘para dediğin elimin kiridir’ demeye başladım; başlarda hakikaten çılgınca geliyordu.

“Fakat bu cümle benim iyi hissetmemi sağlıyordu ve ‘param yok’ demekten kesinlikle daha eğlenceli bir cümleydi. Sonra kendime şu soruyu sormaya başladım; peki gerçekten paranın elimin kiri olması için ne yapmam gerekli?”

Düşünme şeklinde değişikliğe gitmesinin gerçek hayata yansımaları ise şöyle olmuş; “Odağınızı beş parasız olduğunuzu değil de parayı elinizin kiri olarak gördüğünüzü kanıtlama çabasına yönelttiğinizde kendinizi zengin olmaya giden yola yöneltmiş oluyorsunuz.”

Bu arada bir gerçeği hatırlatmak isteriz; Sincero, zengin olmanın kafada başladığının önemini vurgulayan tek milyoner değil. Steve Siebold 1984 yılında yazdığı, orta gelir düzeyindeki insanlarla zengin insanları karşılaştırdığı Zenginler Nasıl Düşünür adlı kitabında şöyle diyor:

“1984 yılının başlarında zengin insanları araştırmaya başlamadan önce onların yalnızca ortalama üstü bir hırsa sahip olan normal insanlar olduğunu düşünüyordum. Zenginlerle yaptığım yüzlerce röportajdan sonra keşfettim ki zengin olmayan insanların zengin olmamalarının nedeni hırs eksikliği değil, zengin olabileceklerine inanma eksikliği.”

Siebold’a göre ortalama gelir düzeyindeki insanların en büyük sorunu zengin olmayı hak etmediklerini düşünmeleri: “Kendilerine şöyle diyorlar; ben kimim ki o kadar para kazanabileceğim?”

Fakat zengin olmayı başarmış insanların kendilerine dedikleri ise daha farklı; “Benim neyim eksik? Ben de diğer tüm zenginlerin çıktığı seviyeye çıkabilirim. İnsanlara mevcut sorunlarının çözümünde yardımcı olursam neden ben de servet kazanamayayım?” İşte, zenginleri servete ulaştıran da tam olarak bu inanç ve davranış prensipleri.

6 yorum:

  1. Zengin olma adımları başarı koçluğuyla atılıyormuş bak arkadaşım tam senlik. Sende o potansiyeli görüyorum ben. Gel seni koç yapalım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. De mi sonra yürü koçum benim :) Teşekkürler yorumunuz için.

      Sil
  2. Ben bu seriyi çok sevdim ufkumu aciyor

    YanıtlaSil
  3. Her şey beyinde başlıyor diye boşu boşuna söylemiyorlar. Paraya bakış açısı çok önemli.

    YanıtlaSil
  4. Bu tür kitaplar nedense ilgimi çekmiyor :)

    YanıtlaSil
  5. Ufak bir bakış açısı değişikliği nerelere kadar geliyor. :)

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR