24 Şubat 2019 Pazar

2080 Yılına Mektup


Bugünü ve geçmişini bilen geleceği hep merak eden canlıdır insan. Yarın için hep güzel şeyler umarız, her yarından güzel şeyler bekleriz ve hep yarın ne olacak merak ederiz. Bu da öyle işte, geleceğe duyulan merakın dışa vurumu olacak.

Ve bir gerçekte şu, gelecekten bahsedeceğim bu konu aslında geçmişin şifrelerini veriyor olacak, biz geleceği bilemiyoruz, geçmişten edindiğimiz deneyimleri geleceğe yorumluyoruz.

Bu yorumlama gücü biraz daha gelişmiş insanlar da oldu. 1996 yılında ölmesine rağmen hala gelecek hakkında söyledikleri ile gündeme geliyor Baba Vanga. Bu kahinlik durumunun dediğim gibi bir tesadüften fazlası olduğunu düşünüyorum. Ben de bu konuda geleceğe dair tahminlerde bulunmak isterim:


Dünyaya Dair Kehanetler

- Havadaki ısınma ve soğuma değerleri oldukça yüksek olacak. İnsanlar bu yüksek sıcak ve soğuktan korunmak için özel kıyafetlerle gezecek

- Uçan arabalarda yaşanan sorunlar nedeniyle yeni sistemler aranıyor olacak

- Petrolün bitmesi ile devletler yeni enerji kaynaklarına yönelecekler, müsterih olun diplomatik krizlerin savaş getireceğini düşünmüyorum

- Hologram görüntüler yaygınlaşacak artık haberleşmeler bu şekilde yapılacak

- Başka gezegenler de seralar kurulacak, artık uzayda yaşam için geriye sayım başlamış olacak

- İklimdeki değişiklikler çeşitli ilk defa görülecek doğa olaylarına neden olacağı gibi, bilinen doğa olaylarının da şiddetlenmesine neden olacak

- Arka Sokaklar dizisi devam ediyor olacak

- Yapay zeka hala bizi yok etmediyse yapay zeka kontrol sistemi oluşturulmuş demektir. İkinci senaryoya göre ise bu yazıyı ve insanlığa dair her şeyi yapay zekalar yok etmiş olacaktır


Bana Dair Kehanetler

- 2080 yılında sağlam bir ağaç türünden işlemeli, kumandalı, portatif bir bastonum olacak

- Küçüklükten beri bir takım sorunlar veren kulaklarım artık ağır işitiyor olacaktır

- Sevdiğimiz insanlar önemli. Hayatın bir gerçeği olarak kaybettiklerimize üzülüyor olacağım

- Hala Kemal Sunal filmleri izleyip gülüyor olacağım

- Belki blog yazamıyor olacağım ama torunlara yazdırıyor olacağım

- Tabi yukarıda yazdıklarım ben yaşıyorsam olabilme ihtimali olan şeyler ya da diğer ihtimal ise ben yokum. Belki birileri bu yazılarımı okuyarak beni anıyor hatta ağlıyor bile olabilir.


2080 yılına mektubumu bir an önce yayınlamak için hızlıca yazdım. Unuttuğum olacağını tahmin ettiğim şeyler daha aklıma gelebilir. Onun içinde ikincisini yayınlamak isterim. Lakin genel itibariyle durum bundan ibaret.


34 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş
    Yıllar ister istemez geciyor

    YanıtlaSil
  2. Kumandalı bastonunla otururken PC başında 2080 yılına benden selam söylersin Erhan 😂ben o kadar yaşayamam kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İletirim ama mesajınızı kendiniz götürseniz daha iyi :) Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Merhaba, güzel bir yazı olmuş tebrik ederim. Arka sokaklar dizisinin devam edeceği yönündeki öngörüne bende katılıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim yorum için teşekkür ederim

      Sil
  4. Güzel bir fikir aslında,gelecek nesillerimize bir mektup bırakmak..🙂 sessizhaykııs blogunda da yazmıştım "geleceğe dönüş" filminde de profesör emmet brown böle geçmişte yazdığı bir mektub bırakıyodu,daha sonrada marty mcfly bu mektubu gelecekte alıp okuyodu..✔😊 ilginç bi fikir,elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki öyle zaman makineleri de çıkar zaten şu zamanlarda oldukça popüler zamanda yolculuk yapanlar :)

      Sil
  5. Arka sokaklara harbi güldüm :) Dolu dolu yıllar yaşarız inşaallah...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Arka Sokaklar daha uzun yıllar devam edeceğe benziyor :)

      Sil
  6. Kendinize has ve çok müstesna bir 2080 yılına mektup olmuş Çok teşekkürler erhan bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Değerli yorumunuz içinde teşekkür ederim.

      Sil
  7. 2080 yılında artık bir bastonum bile olmayacak.:)
    Ama neyse ki o sıcak ve soğuktan koruyan garip kıyafetleri giymeyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. 2080 yılına mektup konulu yazılardan bence en eğlenceli olanı siz yazdınız. .:) Kumandalı baston süpermiş. Umarım çok uzun bir ömrümüz olsun da o zaman geldiğinde okuyup gülelim bunlara .:)

    YanıtlaSil
  9. Çok hoş bir kurgu olmuş kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Size ait kehanetler çok iyiydi gerçekten, hepsini beğendim, tam destek. O güne kadar yaşama ihtimalini düşünmenize de ayrıca hayran oldum:)

    YanıtlaSil
  11. Bastonlu halinizi sevdim bende sevin gari deyivercem gelen nesle
    yunus gibi sevin gari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bastonla gezmek benim hoşuma gitmeyecektir :) Bir takım özellikleri sayesinde biraz eğlenceli gelebilir ama sonuç itibariyle bir cisme bağlı kalmak hoş değil.

      Sil
  12. Arka Sokaklar kehaneti müthişti 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O maddeyi güzel bir anı olsun diye bıraktım : )

      Sil
  13. Erhan bey her şey yerinde çok güzel yazılmış bir yazıda . Şu arka sokakların hala devam etmesi beni şaşırtı şoka soktu. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle değil mi ama ben biteceğini düşünmüyorum :)

      Sil
  14. Muhteşem bir mektup olmuş harikasın Erhan bey. Hey 2080 sıkı durun geliyoruz

    YanıtlaSil
  15. Beğenmenize sevindim teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Arka sokaklar tamam da doktorları unutmuşsunuz.Güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onu bitti sanıyordum :) teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  17. 2080 yilina kadar yasar miyim bilmem. Saglikli kalacaksam bir itirazim olmaz 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı mutlu huzur dolu yıllar dilerim o halde

      Sil
  18. Beğenerek okudum. Zaman bulup ben de yazmaya çalışacağım inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleceği düşlemek güzel oluyor mutlaka yazın teşekkürler

      Sil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR