Tabi taktir edersiniz ki kolay bir meslekten bahsetmiyoruz. Zorlukları olan, dikkatin ve oto kontrolün çok önemli olduğu bir meslektir pilotluk. Bunca zorluğuna rağmen sağladığı avantajlar tercih edilmesine neden olmaktadır.
Gelin ayda 30 bin TL'de kazanç sağlayan bu mesleğin avantajları, dezavantajları, şartları nelermiş bunlara bakalım.
Pilot olmanın avatajları nelerdir?
*Pilotlar bir ayda sadece 8 gün çalışır.
*Eve iş götürmezler, uçaktan indikten sonra işleri biter.
*Pilotların kazançları iyidir. Emekliliklerini de refah içinde geçirirler.
*Ücretsiz yada indirimli oranlarla seyahat hakları vardır. Otel ve araç kiralamada avantajlıdırlar.
*Dünyanın hemen her yerine gidebilirler ve uçak indikten sonra gezmeleri için zamanları olur.
Pilot olmanın dezavantajları nelerdir?
*Bazı havayolu şirketleri yoğun iş temposundan dolayı pilotlarını daha az dinlendirebilir. Pilotlar bir ayda en az 8 en çok 20 kere uçarlar. Yani evlerinden 20 gün uzak kalabilirler.
*Pilotlar uçuş testlerine girerler ve bunun için çalışma yapmak zorundalar. Testlerden başarısız olurlarsa işsiz kalabilirler.
*Kaptan pilotlar her 6 ayda bir fiziksel sınavdan geçerler. Diğer ticari pilotların yıla bir kere bu sınavdan geçmesi gerekir.
*Sağlık sorunları olan pilotlar işsiz kalırlar.
*Pilotlar düzenli olarak alkol ve uyuşturucu testlerine tabi tutulurlar.
*Uçuş kayıtları dikkatle incelenir ve sorunla karşılaşılırsa işsiz kalabilirler.
*Nitelikli pilot olmanın maliyetleri oldukça yüksektir.
Pilot olmanın şartları nelerdir?
Pilot olmak için askeri okul, üniversitelerin pilotaj bölümlerinden mezun olma ya da ücretli pilotluk eğitimi alarak mesleğe adım atılabilir.Türk Hava Yolları’nın Uçuş Akademisi’ne de herhangi bir 4 yıllık üniversiteyi bitirdikten sonra ücretsiz başvuru yapılabiliyor.Pilot olmak için lise mezunu olmak yeterli oluyor ancak bir adım öne geçmek için üniversite mezunu olunması avantaj sağlıyor. İleri derecede İngilizce bilinmesi gerekiyor.Hem fiziksel hem de ruhsal olarak sağlıklı olunması şartı var.
Öğrenci pilot lisansı müracaatlarında aşağıdaki şartlar aranırİlk yalnız uçuşundan önce 16 yaşını tamamlamış olmak.En az lise veya dengi okul mezunu olmak.1inci veya 2nci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak ve sağlık sertifikasında tek pilota sertifikalı uçaklarda sorumlu pilot olarak uçmasına engel bir kısıtlama olmadığını göstermekAdayların Adli Sicil kaydı belgesini sunmak
Hususi pilot lisansı(PPL) başvuru şartları:
-En az 17 yaşında olmak
-En az lise veya dengi okul mezunu olmak
-Genel Müdürlüğümüz tarafından veya Genel Müdürlüğümüzce yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli 1inci veya 2nci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak.
-SHGM tarafından yetkilendirilmiş olan Uçuş Eğitim Organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak.
-Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş eğitiminin tamamlanmasından sonra 6 ay içinde girilecek yetenek testinde başarılı olmak.
-Gece uçuşu yetkisi isteniyorsa gerekli eğitimleri almış olmak.
-Yönetmeliklerde belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak.
Hususi Pilot Lisansı (PPL) İmtiyazları
Hususi pilot lisansına sahip bir pilotun imtiyazı; lisansında mevcut sınıf ve tipte, ticari olmayan bir uçuşta, herhangi bir gelir elde etmeksizin, sorumlu pilot veya ikinci pilot olarak uçmaktır.
Teorik Bilgi Eğitimi
PPL(A) adayı yetkili bir uçuş eğitim organizasyonunda veya tescilli kuruluşta onaylı bir kursta teorik bilgi eğitimini tamamlamalıdır.
Sınavlar
Pilot adayları, PPL(A) teorik bilgi sınavlarını, ilk sınava girdiği tarihin ay sonundan itibaren hesaplanmak üzere 18 aylık sürede tamamlamalıdır.
Uçuş Eğitimi
Hususi pilot lisansı almak için Genel Müdürlüğümüz tarafından yetkilendirilmiş bir uçuş eğitim organizasyonunda veya tescilli kuruluşta en az 45 saatlik uçuş süresinin tamamlanmış olması gerekir.Uçuş Eğitimi Maksimum koltuk sayısı 4 kişiyi geçmeyecek tek motorlu uçaklarla yapılır.Uçuş yetkisi için adayın ilave olarak en az 5 saat gece uçuş süresi bulunmalıdır.Eğitim sonunda yapılacak olan kontrol uçuşundan başarılı olmalıdır.
Ticari pilot lisansı(CPL) başvuru şartları:
En az 18 yaşında olmakEn az lise veya dengi okul mezunu olmakSHGM tarafından düzenlenmiş geçerli 1. sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak.SHGM tarafından yetkili kılınmış uçuş eğitim organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak.Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş yetenek testinde başarılı olmak.Yönetmeliklerde belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak.Adayın Adli Sicil Kaydı bulunmadığını göstermek
İmtiyazlar
Ticari pilot lisansına sahip bir pilot; aldığı eğitim ve kurs programına bağlı olarak aşağıda belirtilen imtiyazların tümünü veya bir kısmını kullanabilir:PPL(A) imtiyazlarını kullanmak.Ticari hava taşımacılığı yapmayan herhangi bir uçakta sorumlu pilot veya ikinci pilot olarak uçmak.Tek pilota sertifikalı ticari hava taşımacılığı yapan hava araçlarında sorumlu pilot olarak uçmak.Ticari hava taşımacılığı yapan bir uçakta ikinci pilot olarak uçmak
Uçuş Eğitimi
Aday, Entegre Eğitim sonunda CPL sahibi olabilmek için Minimum 150 saat, Modüler Eğitim sonunda CPL sahibi olabilmek için Minimum 200 saat uçak uçuşunu tamamlamalıdır. Gece yetkisi için ilave olarak en az 5 saat gece uçuşu yapmalıdır.
Hava yolu nakliye pilotu lisansı(ATPL) alma şartları:
Ücret karşılığı yapılan uçuş operasyonlarında hava aracını kullanan uçuştan sorumlu olan pilotun sahip olması gereken lisans, Havayolu Nakliye Pilot Lisansıdır.Ticari pilot lisansı almak için müracaatlarda aşağıdaki şartlar aranır:
-En az 21 yaşında olmak
-En az lise veya dengi okul mezunu olmak
-SHGM tarafından düzenlenmiş geçerli 1inci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak
-SHGM tarafından yetkilendirilmiş uçuş eğitim organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak
-ATPL Teorik bilgi sınavlarında başarılı olmak
-Yönetmeliklerde belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak
-CPL ve çok motor IR sahibi olmak
-MCC kursu görmüş olmak
-Adayın Adli Sicil Kaydı bulunmadığını göstermiş olmak
-ATPL(A) adayı, uçak pilotu olarak en az 1500 saatlik uçuş tecrübesine sahip olacaktır. Bu uçuş saatinin içinde çok pilot operasyonunda en az 500 saat uçuşu olacaktır.
-Eğitim sonunda yapılacak olan kontrol uçuşundan başarılı olmak.
Gelir açısından çok çok iyi mis.Ama girmek için biraz şartlar zir geldi.Birde torpil varsa şarta gerek yok :))
YanıtlaSilTorpil de her işin bir parçası oldu evet.
SilPilot uçmak hayalimdir
YanıtlaSilİnşallah ulaşırsınız hayalinize..
Silİlgilenen arkadaşlara çok faydalı olacaktır, teşekkürler.
YanıtlaSilYorumunuz için teşekkür ederim. Uçmak hayali olan arkadaşlar mesleğin artı ve eksilerini bilmeli.
SilPilotluk zor ama güzel de bir meslek ☺️
YanıtlaSilPilotlar için saniyelerin hatta saliselerin bile çok önemi var. Ama uçmak işte :)
Sil3 çocuklu, eşi pilot olan yakın arkadaşım var. Ve hayat onun için çok da kolay olmuyor ne yazık ki :(
YanıtlaSilSürekli göç ediyorlar anladığım kadarıyla :( maalesef
SilGöçten ziyade eşinin uzun süreli evde olmadığı zamanlar zorlu oluyormuş...
SilÖyle ayrı gayrı hayat anlıyorum
SilEn önemlisi bütün dünyayı gezecek olman...
YanıtlaSilTabi gezip görmek için bulunmaz bir fırsat
Silne zamandı tam hatırlayamıyom ama galiba 80'li yıllarda olması lazım, pilotluk için ABD'deki özel bir pilotluk okula kayıt yaptırmayı düşünmüştüm,bunun için özel bir mektup yazmıştım başvuru için, başvurum kabul edilmişti ama gidememiştim..çünkü hem kurs ücretleri hem de uçak ücretleri çok pahalıydı..ABD'de özel uçak satın almak ,ülkemizdeki bir araba almak kadar ucuzdu o zamanlar ama işte ona dahi bir gücümüz yoktu,bu öylecene kaldı gitti..fakirliğin gözü .... neyse.. güzel bilgilerdi elinize sağlık..✔😊
YanıtlaSilİşte o gün atılamayan adımlar pişmanlık olarak geri dönüyor maalesef. O yüzden önümüzdeki fırsatları kaçırmayalım. Teşekkürler.
SilÖğrencilerim arasında pilot olmak hayali kuran baya var :)
YanıtlaSilNe güzel hocam. Hepsi olmasa da belki birkaçı bu hayallarinin peşinden gideceklerdir.
Silbloguna bişi olmuştu dün giremediydim bugün düzelmişş :)
YanıtlaSilNe oldu ki acaba? Bilgi de gelmedi. Yine bir bakayım teşekkürler.
Silen çok kazanan bikaç işten biri de mi buuu :)
YanıtlaSilEn çok kazanan mı bilmiyorum ama uçarak en çok kazanan o herhalde :)
SilErhan bey gazetekazan olarak takipteyiz
YanıtlaSilTeşekkürler bende gazetekazan okuyucusuyum artık. Bir de Ege'den haberler verse daha da süper olurdu :)
SilBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSilTeşekkür ederim konuyu inceledim ama linke izin vermediğim için silmiş buluyorum. Kolay gelsin.
SilPilot ol diyorsun yani bak pilot olursam uçururum herkesi demedi deme eline emeğine sağlık ben bunu bir düşüneyim teşekkürler.
YanıtlaSilBlogcuları first class uçurursun artık :) ben teşekkür ederim
Sil:) saygılar.
Silşu 1. sınıf sağlık sertifikası nası bişiy acaba :P gerisini hallettim de kaldı bu :P
YanıtlaSilSadece 1.sınıf sağlık sigortası kaldığında belirtin onla ilgili daha detaylı bir araştırma yapıp yazayım :)
SilAyrıca pilotlar son derece havalı görünüyor ve her kız yakışıklı bir pilotla evlenmek ister bide bir sürü güzel hostes etraflarında güzel iş yani:))
YanıtlaSilEvet cazip bir çok yanı olduğu kesin :)
Sil25-30 yaş arasında olsaydım kesin seçerdim pilot olmayı.
YanıtlaSilO yüzden sevdiklerimize telkinde bulunabiliriz :) Teşekkürler
SilBen bu saatten sonra olamam ama oğlum olabilir belki. Ama uçak sıkıntı ya. Başka iş bulsun.
YanıtlaSilSiz seçenekleri sunun o tercih etsin bence
SilÇok güzel meslekte okul tercihi çok önemli. Babam bu sektörün içersinde, kriz ortamında kapanan çok okul var.Pilot adayları bu eğitimlere başlamadan önce okul konusunu iyi araştırsınlar.
YanıtlaSilYorumunuz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
SilBilgi sahibi oldum teşekkür ederim.
YanıtlaSilBen teşekkür ederim.
Silah ahhhh biz olamayız özellikle kendi adıma konuşayım vücudumda çocukluktan kalma yara izlerim var sağlık mülakatından kalırdım hem benim bünye pilot testlerinden geçemezdi zaten hep hayal oldu benim için ^_^ bu arada siteme bi ara uğradiğınızda bilgisayardan girerken üst sağ tarafta mobilden girişler için yazıların altına gelen bir "anket" var lütfen onu cevaplar mısınız benim için çok önemli
YanıtlaSilÜzüldüm. Yorum için teşekkürler. Cevaplarım.
SilPilot olmak gibi bir şansım olsa keşke ne güzel olurdu. Geliri ayrı bir konu tabii ama uçmak güzel bir duygu olsa gerek.
YanıtlaSilBu hayalin peşinden bende koşmak isterdim. Teşekkürler.
SilÇocukluk hayalimdir kendileri...
YanıtlaSilKeşke hep devam etseydi isteğiniz.
SilBirçok insanın hayalidir sanırım. Emek vermek gerek emek vermeden hiçbir iş de başarılı olunmaz. Hayali olanlar mutlaka hayalinin peşinden koşmalı.
YanıtlaSilBİR ARKADAŞIM MÜHENDİSLİĞİ BIRAKTI VE ŞİMDİ KURSA BAŞLADI PİLOT OLMAK İÇİN.
YanıtlaSilİsteği varsa en iyisini yapmış Yusuf bey hayırlı olsun
Sil