18 Eylül 2019 Çarşamba

Kafama Takılanlar - Neden Böyle Oluyor!




Merhaba,

Zaman zaman söylemek istediklerimi ve gördüğüm şeyleri de yazmak istiyorum. Bu seferde bunlardan oluşan bir demet hazırladım.

Ben eleştirilere açık bir insanım öncelikle bunu belirteyim. Yakınlarıma da bunun aslında önemli bir şey olduğunu, insanın kendini düzeltmesi için bir fırsat olduğunu söylerim. O yüzden samimi olduğum kişileri de eleştirmekten geri kalmam. Tabi burada yapıcı olduğunuz hissiyatı geçmesi gerekiyor. Yoksa yavan alaycı bir hal alabilir. Gelelim kafama takılanlara.

1-) İnsanlar o kadar fazla ünlü olma merakına sardı ki, çevrenize baktığınızda tv programları her meslek dalını artık ünlü yapabiliyor, sosyal medyadan ya da youtubeden ünlü olanların dışında, müzik yapıp ünlü olanları da unutmamak lazım. Hal böyle iken ünsüzlerin daha değerli olduğu bir zamana geçeceğiz gibi görünüyor.

2-) "Yes be" bu sevinci muhakkak duydunuz. Yes be, yes şef vs. Bu sevinç neyin yansıması olabilir:
*Ben ingilizce öğrenmeye başladım?!
*Böyle sevinmek havalı oluyor?!
*Böyle sevindiğimi ya da seslendiğimi siz söyleyince fark ettim?!
Bu konuyu da eleştirmemek haksızlık olurdu. Öyle değil mi?

3-) Blog yazarlarının sürekli yeni konularda blog açma isteği. Bu konuda benim kafama takılanlar arasında. Anlıyorum yazarlar farklı konulara ilgi duyabilir ama bunu yeni bir blog açmak yerine kendi bloglarına yeni kategoriler açarak da yapabilirler. Yeni açılan blog sizin daha çok dağılmanıza ve amaçladığınız hedeflerden uzaklaşmanıza neden olabilir.

Benim olduğu kadar sizinde gördüğünüz böyle garip gelen bir çok durum vardır diye düşünüyorum. Ben uzun yazmayı pek sevmiyorum yoksa bu konularda yazılacak çok şey var, belki başka zaman yine dile getirebilirim.

10 yorum:

  1. Belki de sıkılıyorlardır yada artık yazacak birşey bulamıyorlardır . Yada benim gibi tam olarak ne yapacaklarını daha tam bilmiyorlardır . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşitli nedenleri var tabi, bir blog bir çok konuyu barındırabilir, ayrılması gereken çok değişik bir çalışma olmadıkça ayırmaya gerek yok gibi geliyor.

      Sil
  2. Sosyal medya herkesi ünlü yapıyor:)

    YanıtlaSil
  3. Mesela benim de en çok kafama takılan şeylerden biridir "Tavşan dağa küsmüş, dağın haberi yok!" İletişim kurmak bu kadar mı zor artık. Yargılamak, kendince abes fikirler yürütmek, "hah tamam, bu kesin böyledir" demek nasıl bir halet-i ruhiyenin ürünü merak ediyorum. Bir de "sürüden ayrılanı kurt kapar" gibi aldatmaca bir atasözüyle seni sürüye dahil etme çabaları da pek tuhaf, değil mi?

    Uzun yazı yazmayı mı yoksa okumayı mı sevmiyorsunuz? Umarım ikincisi değildir. Bu çok üzücü olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınız için teşekkür ederim ifademi düzelttim.

      Sil
  4. Benim de böyle kafama takılanlar olur. Tespitlerin çok iyi.
    *Alfabede de ünlü az, ünsüz çok, hepsinin ayrı değeri var.
    *yes, oley vs havalı olduğu için bence..
    *Evet fazla blog açmak dikkat dağıtır ama aynı blogta çok kategori açmak da iyi değil sanki. Ayrı ayrı açılmış niş bloglar daha değerli diye düşünüyorum, yeter ki zamanın ve enerjin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı farklı konular yeni blog açmayı zorunlu kılıyor zaten. Benim eleştirim benzer konuları ayıranlara. Teşekkürler.

      Sil
  5. "Herkes 15 dakikalığına ünlü olacak"diyor Andy Warhol.Günümüz gerçeği bu...

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR