25 Ağustos 2019 Pazar

Zamanın Hızlı Geçmesi Durumu


Merhaba,

Zaman ne çabuk geçiyor öyle değil mi! Bu sözü artık çok duyar olduk. Belirli bir tarih verememekle birlikte son yıllarda zamanın daha hızlı geçtiğini söyleyebilirim.

İslam alimleri zamanın hızlı akmaya başlaması ile alakalı kıyamet alameti açıklaması yapıyor. Bununla ilgili Türk sinema furyasının korku dolu yapımlarını izlediğinizde de ayların yılların birkaç gün gibi geçtiğini anlatan filmleri bulmanızda mümkün.

Zamanın hızlı geçmesi ile alakalı hayıflanmaları sık sık duymamız mümkün. Doğan ya da ölen birini 3-5 sene sonra gördüğümüzde ya da andığımızda sanki çok kısa süre önce yaşanmış gibi geldiğini biliyoruz. Belki de yeni bir işe başladınız aylar geçti ve hala kendinizi yeni sanıyorsunuz. Bunlar zaman zaman hepimizi başına geliyor. Biraz araştırma yaptığımda bu konunun monoton yaşanılan hayatlardan kaynaklı olduğunu çözümü için hayatımıza değişik şeyler, yenilikler getirmemiz gerektiğini ifade eden bilgilerle karşılaştım. Bizim farklı şeylere yönelmemizi belirten bu bilginin farklı uğraşlardan başka hiç bir şey kazandırmayacağını fark ettim. Çünkü ben öyle düşünmüyorum. Bir süredir zamanın hızlı geçmesine neden olan şeyin ne olduğunu merak ediyordum ve bu sabah bir cevapla uyandım.

Artık bilgiye, haberlere, aradığımız her şeye daha kolay ulaşabiliyoruz. Hafızamızda eskisinden çok daha fazla görsel var, bu kareleri sürekli anımsayıp canlı tutuyoruz ve bunlar bize daha hızlı yaşıyoruz hissi veriyor. Uyuşuk bir görsel hafıza ile yüzyıllarca yaşama hissi mümkün lakin interneti, telefonu yoğun kullananların böyle bir şansı olmadığını düşünüyorum.






14 yorum:

  1. Zamanın hızlı geçmesi geçmesi meselesi benim de kafamı çok kurcalar. Bence bunda çok önemli sırlar yatıyor olabilir. Matrİx teorisi ve uzaylılar gibi. :) Kesin o Mel'un meymenetsiz yeşil mahlukların bir parmağı var bu işte Erhan Bey.:) Bazı bilim adamları konuyu simülasyon teorisine bağlıyorlar zira. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ben mavi hapı alabilir miyim? Yarın sabah yatağımda huzur içinde uyanmak istiyorum. :)

      Sil
  2. Benimle oyun oynadıkları fikri hiç hoşuma gitmiyor, iyi olan kazansın :)

    YanıtlaSil
  3. Bu zaman konusundan ben de mustaribim. Uyu-uyan-çalış-didin-uyu-uyan-çalış-didin... Ne zaman Pazartesi oluyor, ne zaman hafta sonu geliyor şaşıp kalıyorum. Ömürden gidiyor. Acaba gerçekten dünyanın sonu mu yaklaşıyor, monotonluktan mı yoksa görsel hafızamızın artmasından mı son paragrafta dediğiniz gibi.. Neyse biz her anın kıymetini bilelim o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyanın sonu bir şekilde gelecek, hunharca kaynakları tükettiğimiz sürece bu kaçınılmaz. Bakalım nasıl olacak :)

      Sil
  4. Uzun bir yorum yazmıştım, sayfa kendini yeniledi ve gitti. Kısaca yazayım ama motivasyonum kayboldu. Edebiyat parçalıyordum tam da:) Neyse bunu hızlıca yazayım yoksa bu da gidebilir. Meşguliyet ve kafanın dolu oluşuyla, biraz da teknolojinin etkisiyle bu hissin oluştuğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refreshi planlı yeni konuların geldiğinde görünmesi için koymuştum. Ama yorumunuzun silinmesine üzüldüm ve hemen kaldırdım. Katkınız için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Mutlu anlarımızda zaman daha hızlı geçiyor sanki. Bilimsel görüşler için bir fikrim yok.

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Tutamadığım zamanın bu kadar hızlı geçmesinin nedenini merak ediyorum.

      Sil
  7. bence insanlar yaş aldıkça bunu daha çok düşündüklerinden kaynaklı bir sebep insanlar sorumluluk alınca eş çocuk gibi hayat mücadelesinde 10 saat iş 8 saat uyku dersek kendimize 6 saat kalıyor ayrıca burada yemek tuvalet temizlik gibi kavramları da koyarsan 4 saat gibi bu 4 saatide nasıl değerlendiriyeim diye uğraşırken bocalayıp verimli kullanamıyoruz ve her gün aynı şeyleri yaptığımız içinde bir değişiklik olmuyor fazla buda yaşadağın günlerin birbiri olması ile bazı günleri beyi kafada bile tutmuyor yine aynı şeyler kayıt etmeye değmez cinsinden ama en önemlisi de yaş aldık yakında öleceğiz mantığını geride bırakmak bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizde bunun nedenini monotonluğa bağlıyorsunuz anladığım kadarıyla sayın hocam. Bu da bir tetikleyici olabilir tabi.

      Sil
  8. Zaman enteresan bir kavram. Evet bugünlerde hızlı geçiyor. Ama bazı insanlar için hiç geçmiyor. Ben çalışmak için 24 saat içerisine sığamıyorum. Kahvede oturan adam için 2 saat geçmiyor. Hızlı geçmesinin yanında zaman da biraz göreceli bir kavram sanırım.

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR