22 Ağustos 2019 Perşembe

Hayali Cumhurbaşkanı Olmaktı O Şimdi İşsiz


Merhaba,

Karşınızda Mehmet Ferit Avcı, tam 7 üniversite bitirdi. Hayalleri vardı, binbir zorlukla okudu, çevresindeki herkesi okumaya teşvik etti, 7 üniversite bitirmesine rağmen işsiz kalmaktan kurtulamadı.

Diyarbakır'da yaşayan 41 yaşındaki Mehmet Ferit Avcı, 7 üniversite bitirip diploma almasına rağmen işsiz kalmaktan kurtulamadı. Avcı, "Hedefim önce kaymakam, sonra milletvekili, bakan olmak ve 4 yıllık lisans diplomamı alıp cumhurbaşkanı olabilmenin kapısını aralamaktı ama şimdi işsizim" dedi.

Büyük bir okuma isteği ile dolu olan Avcı, hem arkadaş çevresini hem de akrabalarını okumaya teşvik etti, 80 yaşındaki annesini dahi okuma yazma kursuna gönderdi.

Avcı, Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi, Anadolu Üniversitesi İktisat, Dicle Üniversitesi BMYO Organik Tarım, Atatürk Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği, Anadolu Üniversitesi Adalet, Anadolu Üniversitesi Yaşlı Bakımı, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji bölümlerinden mezun oldu ve diploma aldı. 

Avcı’nın ayrıca Öğretmenlik Pedagojik Formasyon, Öğrenci koçluğu ve Eğitim Danışmanlığı, Eğitici Eğitimi Bilgisayar sertifikaları da mevcut.

 Avcı, şunları söyledi:


''Ben hayat boyu öğrenmeyi kendine ilke edinen ve bunu topluma aşılamaya ilke edinip tavsiye eden biriyim. Hiç okuma niyeti olmayan birçok bireye bunu aşılayıp bu sayede birçok kişi ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite mezunu oldu. Bir arkadaşım lise mezunuyken hiç sınava girmeye niyeti yoktu. ÖSYM harcını ben yatırdım ve sınava girdi, kazandı. Sosyal Hizmetler, Sosyoloji, Doğal Gaz Tesisatı bölümlerinden mezun oldu ve şu an da Organik Tarım son sınıf öğrencisi. Yeğenlerimi de okumaya teşvik ettim. En büyüğü öğretmen olup şu an 3. Üniversiteyi okuyor. Ortancası da 3. Üniversiteyi, küçüğü de 2 üniversiteden mezun oldu”

"Hedefim önce kaymakam, sonra milletvekili, bakan olmak ve cumhurbaşkanlığı şartlarından olan 4 yıllık Lisans diplomamı alıp cumhurbaşkanı olabilmenin kapısını aralamaktı" diyen Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü: 


''Bu vesileyle 24 Haziran seçimlerinde milletvekili aday adaylığı için başvurmama rağmen mülakata bile çağrılmadım. Siyasetin de liyakata göre yapılmadığı gerçeği ile yüz yüze kalarak hem kendim hem toplum adına hayal kırıklığı yaşadım. Daha ilkokul okurken çocukken halka tatlı satarak başladığım iş hayatına, tarım işçiliği, çiftçilik, esnaflık, hizmetli, eczacı kalfası, bekçi, memur, müdür Vekilliği gibi görevlerden sonra şimdi işsizim. Sadece iş ve eğitim tecrübelerim doğrultusunda Topluma gönüllü danışmanlık yapıyorum."

8 yorum:

  1. Burası türkiye . Üniversite mezunu issizle dolu , örneğin ben .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üretsek ürettiklerimizi işlesek böyle olmazdı :(

      Sil
  2. Siyasete fazla gelirdi zaten Mehmet Ferit Avcı. Türkiye siyaseti bu kadar eğitimli, donanımlı birine alışkın değil.
    Ne güzel işler yapmış, ne çok fayda sağlamış insanlara. Böyle güzel insanların var olduğunu bilmek de güzel. Siyaset kirletir... 7 diplomaya işsiz olması çok üzücü ama biz böyle bir ülkeyiz artık. Tekrar düzelene, gelişene kadar böyleyiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cumhurbaşkanı siyaset üstü bir makamdı bir eskiden. Herkesi fayda sağlamak isteyen kişilerin ilk aklına Cumhurbaşkanı olmak gelmesi normal bence.

      Sil
  3. Bu kadar eğitim ile Cumhurbaşkanı olmaması isabet olurdu zaten. Ama işsiz olması hiç olmamış. Bence çok başarılı bir akademisyen olacakken muhtemelen iyi niyetinden kaybetmiştir hep. Acınası bir ülke haline geldik ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de iyi niyetinin kurbanı oldu diye düşünüyorum

      Sil
  4. Diploması olmayaymış iyiymiş. :)

    YanıtlaSil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR