26 Nisan 2018 Perşembe

Sosyal medya kazançları 1: İnstagram’dan nasıl para kazanılır? A'dan Z'ye tüm yöntemler burada


Hedefimiz sosyal medyanın yükselen yıldızı İnstagram üzerinden para kazanmak. Peki, hangi teknikleri kullanarak İnstagram’dan nasıl para kazanılır?

Bir çoğunuz fenomen hesaplara sahip olanların çok özel taktikleri veya sırları olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Fakat durum pek öyle sayılmaz. Sosyal medyada her şey gözler önünde yaşanıyor. Yani ortada bir gizem falan yok.

Hayal güçleri çok iyi olduğu için harika projeler üretenler var, gerçekten yetenekli oldukları için adını duyuranlar var, sadece doğal oldukları için fenomen olanlar var, bir de hiçbir yeteneği olmadığı halde çok çalışarak adını zirveye yazanlar var.

İnstagram’dan Para Kazanma Yolları

Şimdi, kazananlar tarafından uygulanan en popüler yöntemleri anlatmak istiyorum. Daha sonra İnstagram takipçi sayısını arttırmaya yönelik tüyolar vereceğim. Ayrıca yazının sonunda ”İnstagram’dan nasıl para kazanılır” başlığı altında örnek projeler paylaştım.

1. Reklam Alarak İnstagram’dan Para Kazanmak

Kendi İnstagram profilinizi unutun. Onunla işimiz yok. Burada yegane amacımız para kazanmak. Bu yüzden işe daha profesyonel açıdan bakarak kazanç amaçlı bir profil oluşturmak lazım.

Her yönüyle büyüleyici, hatta beni takip et diye sırıtan bir profile ihtiyacımız var. Peki, bol takipçi çekecek olan fikirler nasıl bulunur?

Sonuçta bu platformu eğlenmek amacıyla da olsa sürekli ziyaret ediyorsunuz. Peki, sizi cezbeden, takip etmekten kendinizi alamadığınız profillerin ortak özellikleri nedir? Biraz düşünün.

Farkındayım, bunu dile getirmek kolay, ama bulmak zor. Zaten aşmanız gereken en büyük sıkıntı bundan ibaret. Harika bir fikir bulana kadar araştırmaya devam edin.

Reklam alarak İnstagram’dan para kazanmak, daha çok mizah temalı aşırı aktif hesaplar tarafından tercih ediliyor. Hafife almayın! Çok takipçisi olan hesaplar, tek bir paylaşımla 7 bin TL para kazanıyor.

En güzel yanı, burada kimseye ürün satmak gibi bir çabanız yok. Tek hedef, daha fazla etkileşim almak. Ne kadar fazla aktif takipçiniz varsa o derece iyi. Çünkü reklam verenler aldıkları etkileşim sayısına göre ödeme teklif ediyor. Peki, reklam verenler nasıl bulunur?

Müşterilerin size ulaşmasını bekleyebilirsiniz. Aslında takipçi açısından zengin ve bir o kadar aktif bir hesabınız varsa, reklam teklifleri almanız kaçınılmaz.

R10.net, İyinet.com, Wmaraci.com gibi forumlara üye olarak konu açabilirsiniz.

Kariyer.net, Bionluk,com, Sadeceon.com, Yenibiris.com gibi sitelere ilan verebilirsiniz.

Sektörünüzle alakalı olan firmaları araştırarak, onlara ulaşabilir ve teklifinizi iletebilirsiniz.

Örnek reklam: Bir markanın kıyafetini giyip, fotoğraf çektirebilir, bu fotoğrafı paylaşarak ”arkadaşlar bu kıyafeti falanca markadan aldım” gibi açıklamayla tanıtım yapabilirsiniz.

2. İnstagram’dan Satış Yaparak Para Kazanmak

İntagram’dan satış yapmak için elimizde üç seçenek var. Satış ortaklığı yapabilir, kendi imalatınız olan ürünleri satabilir veya toptan tedarik ettiğiniz ürünleri satabilirsiniz. Satış ortaklığı nedir, nasıl yapılır burada açıkladım.

Şimdi, profesyonel olarak İnstagram’dan satış yapmak isteyenlere bazı tavsiyelerim olacak.

2.1. Ne Satmalı?

# Araştırma ve deneme: Hangi ürünler çok satıyor, rekabet ne durumda, talep olduğu halde henüz kimsenin pazarlamayı akıl edemediği niş ürünler var mı? Bir çıkış noktası bulana kadar her türlü olasılığı masaya yatırmak zorundasınız. Fakat tüm bunları yaparken acele etseniz iyi olur.

Çok tutacak bir ürüne öncülük yapmak elbette kolay değil. Kilit nokta, karar verdikten hemen sonra fazla zaman ve sermaye harcamadan işe koyulmak. Önce denemeler yaparak piyasanın nabzını ölçün.

Satmayacak ürünlere daha en baştan gereksiz yere fazla yatırım yaparak bütçenizi zorlamayın. Talebe göre analiz ederek gerekirse daha sonra ek yatırım yaparsınız.

Ürünler satmadığı halde ısrar etmek yerine, farklı seçenekleri deneyin. Tutmayan ürünleri değiştirin.

# Konsept: Aynı ürünleri satmaya çalışan yüzlerce markaya rakip olmak yerine, çok daha farklı ve özgün bir projeye yatırım yapmak daha verimli olabilir.

Kendi tarzını yansıtan tasarım ürünleri İnstagram’dan satarak para kazanan onlarca butik hesap olduğunu bilmenizi isterim.

2.2. Nasıl satılır?

# Ürünlerin fiyatını belirleme: Benzer ürünleri analiz ederek ortalama bir değer bulmak mümkün. Eğer piyasada benzer ürünler yoksa tek seçenek deneme yapmaktır. Farklı fiyatlar deneyerek talep durumuna uygun bir değer çıkarmaya çalışın.

Talep önemli, fakat tek etken değil. Üretim, kargo gibi her türlü masrafı gider hanesine yazdıktan sonra her satıştan ne kadar kaldığını iyice hesaplayın.

# Pratik e-ticaret altyapısı: Havale veya kapıda ödeme metotları hazırda mevcut, fakat bunlar her iki taraf için fark riskler demek. Havale, tüketici tarafını riske atarken kapıda ödeme satıcılar acısından sorunlu olabiliyor.

Ödemeyi havale yoluyla talep ettiğinizde pek çok müşterinin size kuşkuyla yaklaşarak caydığına şahit olacaksınız. Güven sorununu ortadan kaldıracak farklı çözümler bularak satışları 2 katına çıkarmanız mümkün.

Shopier.com, her iki tarafı güvence altına alarak ödeme çözümleri sunan harika bir sistem. Sisteme ücretsiz kayıt olanlar, dükkan sayfasına sahip olabilir, kredi kartı ile taksitli satış yapabilir.

Ayrıca, dükkan sayfanızı Instagram’dan satış yapmak için veya istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz.

2.3. Sunum

# Hikaye yaratın: Tarz yaratın. Kalabalık arasında fark edilmenize vesile olacak bir hikayeniz olsun. Diğer butikler tarafından kullanılan klasik ürün görselleri yerine, hikayesi olan özgün görseller hazırlayın.

# Görsellik: Görselliğin ön planda olduğu bir platformda satış yapmaya çalıştığınızı unutmayın. Samimi, yalın ve kaliteli görsellerle ürünleri ön plana çıkarmaya odaklanın.

2.4. Doğru Kullanım

# İletişim: Sadece popüler olmak İnstagram’dan para kazanmak için yeterli olmaz. Yaptığınız her paylaşım harika tepkiler alabilir, fakat yeterli değil. Tüm bunların yanında iletişim çok önemli.

Aranızda her zaman mesafe olsun, fakat sorulara samimi bir şekilde yanıt vermeye çalışın. Mizah kullanın, fakat abartmayın. Belli bir çizginiz olsun.

Her bir takipçiniz, potansiyel müşteriniz olacak. Onlara değer verdiğinizi hissettirmeye çalışın. Çeşitli anketler yaparak ne istediklerini sorun.

2.5. Fırsat Sunmak

# Kampanya: Çekilişler, hediyeler veya indirimler her zaman tüketiciye cazip gelir. İnstagram’dan para kazananlar, özellikle ilk dönemler zorlandıklarını anlatıyor. Bu sancılı süreci daha verimli atlatmak için kampanyalar yapın. Her ne kadar kampanyalar size ekstra masraf çıkaracak olsa bile bir şekilde telafi edilir.

# Reklam: Daha fazla takipçi edinmek, satış yapmak veya marka yaratmak amacıyla İnstagram’a reklam verebilirsiniz. Hedefiniz belli olduktan sonra reklamları buna göre dizayn edin. Amacınıza hizmet eden reklamlar hazırlayın.

# Hediye: Tekrarlanan siparişler istiyorsanız, her bir müşteriye özel olduğunu hissettirmeniz lazım. Bunu sağlamak için sizden alışveriş yapan herkese minik hediyeler göndermeye çalışın.

İnstagram’da Takipçi Sayısını Artırmanın Yolları

Farklı teknikler ile sosyal medyayı maniple ederek takipçi arttırmak mümkün. Fakat bu etik olmadığı kadar, fayda da sağlamaz. Çünkü rızası dışında sizi takip edenler bunu fark ettikleri zaman sizi terk eder.

Şimdi anlatacağım İnstagram’da takipçi kazanma yolları aslında herkes tarafından biliniyor, fakat yanlış uygulanıyor. Başlayalım.

1. Samimiyet önemli

İnsanlar, samimi ve güven veren kişileri veya markaları kendilerine daha yakın hissettikleri için takip etmekten kendini alamaz. Bu yüzden sosyal medyada samimi ve ulaşılabilir olmanız gerekiyor. Burada yegane hedefimiz kazanç olsa bile bazen işin içine biraz mizah katmak iyidir.

Oldukça katı kuralları olan kurumsal firmalar bile söz konusu sosyal medya olunca daha esnek davranıyor. Tamamen satış yapmaya odaklanmış olmanız, hiç mizah anlayışınız olmadığını göstermez. Yeri geldiğinde biraz mizah kullanarak ulaşılabilir ve samimi olduğunuzu gösterin.

2. Kaliteli görsel kullanmayı alışkanlık haline getirin

Fotoğrafları yüklemeden önce çok daha çekici hale getirmenize yarayacak programlar mevcut. Üstelik bunları kullanmak inanılmaz basit.

Eğer mümkünse kendi çektiğiniz fotoğrafları kullanmaya çalışın. Stüdyo ortamında çekilmiş klasik tanıtım görselleri, çok daha kaliteli olsalar bile insanların özgün fotoğraflara %77 daha fazla güvendiği kanıtlanmıştır.

3. Video kullanmak olumlu sonuçlar verebilir

İnstagram’dan para kazananlar, ürünleri ve marka değerini ön plana çıkarmak amacıyla yaratıcı videolar çekmeyi tercih ediyor. Fakat bunu gereğinden fazla kullanarak takipçi kaybedenler olduğunu bilmenizi isterim.

4. Soruları yanıtsız bırakmayın

Takipçileriniz tarafından yöneltilen sorulara esprili bir dille cevap vermekten kaçınmayın. Rencide edici olmadığı sürece eleştiriye veya tepkilere açık olun. Takipçilerinizden size destek olmaları için yardım istemekten çekinmeyin.

5. Biografi (açıklama) kısmı ilk izlenim için çok önemli

Biliyorsunuz, ilk izlenim çok önemli. Bio kısmına, samimi bir açıklama girin. Anlamsız ifadeler kullanmayın. Takipçilere güven verecek bir imaj yaratmaya çalışmak mantıklı. Sonuçta sosyal medyanın en büyük sorunu, güven meselesi.

6. Hashtag’leri doğru kullanın

Yaptığınız paylaşım ile tam uyumlu yalın etiketler kullanın. Rakip analizi yaparak verimli hashtag’ları ortaya çıkarmak mümkün.

Ayrıca yaptığınız paylaşım ile alakalı İnstagram üzerinde arama yaparak çıkan sonuçları analiz edin. Böylece size uygun olan en popüler Hashtag’ler karşınıza çıkacak.

Fakat doğrudan bunları kullanmak yerine rekabetin daha düşük olduğu niş hashtag’lar daha iyi sonuçlar verir. Çünkü popüler olan hashtag’ler ile milyonlarca paylaşım yapıldığı için sizin paylaşımınız bu kalabalık arasında kaybolur gider.

Önemli olan çok fazla hashtag kullanmak değil, verimli bir şekilde kullanmak. İstatistiksel olarak 4-5 tane alakalı ve yalın hashtag kullanan paylaşımların daha verimli olduğu kabul ediliyor.

7. Partner edinin

Benzer takipçi kitlesine sahip diğer hesap sahipleriyle iletişim kurarak iş birliği teklif edin. Doğrudan rakip olduğunuz hesaplar tabii ki böyle bir ortaklığa sıcak bakmaz.

Fakat dolaylı yoldan rakip olduğunuz hesaplar işbirliği yapmaya yanaşacaktır. Sonuçta bu ortaklık, iki tarafın da daha fazla kazanç elde etmesine büyük katkı sağlayabilir.

Bu şekilde iş birliği yaparak çapraz kampanyalarla harika sonuçlar elde edenler var. Örneğin, ayakkabı satışı yapan hesaplar, butik işleten hesaplar ile çapraz satış yapabilir.

8. Yeniliklerin peşini bırakmayın

Sosyal medya, sürekli yenilenen yapısıyla her zaman yakından takip istiyor. Yenilikleri ilk fark ederek uygulayan girişimciler daha fazla kazanıyor.

9. İnstagram’da doğru zamanda paylaşım yapmak etkileşimi arttırıyor

Şu saatte paylaşım yaparsanız kesin daha fazla verim alırsınız diyebilmek için takipçi kitlenizi analiz etmek şart.

Hayatın her yerinde olduğu gibi İnstagram’da paylaşım yapmanın da mutlaka doğru zamanı olmalı. Daha fazla kişiye erişerek etkileşimi zirveye çıkarmak için en doğru zamanı bulmanız verimi artıracaktır.

İnstagram, daha önce kronolojik acıdan sıraladığı görselleri, artık etkileşim sayısına göre analiz ederek sıralıyor. Bu nedenle doğru zamanda paylaşım yaparak daha yüksek sayıda etkileşim almanız önem kazandı.

En verimli günleri ve saatleri tespit etmek için yaptığınız paylaşımları her yönüyle analiz edin. Önemli olan sizi takip eden kitle tarafından verilen tepkiyi ölçmeniz.

Notlar alın. Daha sonra bunları masaya yatırıp en fazla etkileşim aldığınız doğru zamanı belirleyin.

İnstagram’dan Nasıl Para Kazanılır?

İnstagram’dan satış ortaklığı yaparak para kazanmak için örnek projeler;

İnsan kalabalığı her zaman para kazanmak için fırsatlar doğurur. Aslında İnstagram, sadece akıllı telefonlar ile erişebildiğimiz bir uygulama olmasına rağmen diğer sosyal sitelerden daha etkin kullanılıyor. Bunun nedeni olarak mobil internet erişimi olan insanların bilgisayar ile internet erişimi olanları çoktan geçmiş olmasıdır.

1) İnstagram butik hesabı açmak

İnstagram’ın Türkiye ayağında butik tarzında açılan, doğrudan veya satış ortaklığı sistemi ile ürün satışı yapılan oldukça fazla hesap var.

Bizim amacımız doğrudan satış değil. Biz müşteri ile muhatap olmadan sadece reklam linklerini paylaşıp kenara çekilip bekleyeceğiz.

Yani müşteriyi doğrudan ürünlerin satıldığı web sitelerine yönlendirip satılan her ürün için payımızı alacağız. Müşteri ile ilgilenip satılanları ve faturasını gönderecek olan ürünlerin sahibidir.

1.1. İnstagram fotoğraf paylaşımı yapılan bir sosyal medya organı olduğu için paylaştığınız ürünlerin fotoğrafları çarpıcı ve göze hoş gelen resimler olmalı ki insanlar ilgilensin.

İlgi çekecek veya sezonun modası olan ürünleri seçin ve bunların en çekici resimlerini paylaşın. Tabii ki bunlar ortaklık yaptığınız, yani satmak istediğiniz ürünlerin en iyi resimleri olmalı.

1.2. Hedef kitlenizi iyi belirleyin, elbise amaçlı butik açtıysanız yüksek takipçisi olan benzer hesapları takip edin ve o sayfanın fotoğraflarını beğenenleri takip edin.

Bu yöntem pek adil değil gibi gözükmüyor, fakat bunu herkes yapıyor. Bu sayede potansiyel müşteriyi kısa zamanda kendi hesabınıza çekmiş olursunuz.

Bu stratejiyi uygularken önemli olan şudur; diğer butik işleten hesaplar sizden çok daha kaliteli ürünleri uygun fiyatlara satıyorsa işiniz çok zor. Fakat bu avantaj sizin elinizde ise diğer butik hesapları ezip geçersiniz.

1.3. Fotoğraf paylaşımı yaptıktan sonra ilgi gören ürünleri belirleyin ve bunları gündemde tutmak için aynı ürünü belli aralıklarla paylaşmaya devam edin.

Bazı arkadaşlar ürünlerin sadece bir kaç fotoğrafını yüklemeyi yeterli buluyor, ancak insanlar ne satın alacaklarını her açıdan görmek istiyor. Bunu fırsata çevirmek ve tabii ki daha fazla para kazanmak sizin elinizde.

1.4. Paylaşım yaparken anahtar kelimeleri pas geçmeyin, çünkü paylaşımlarınız onlar sayesinde daha fazla kitleye ulaşır. Özellikle uygulama içi yapılan aramalarda anahtar kelimeler hayati önem taşır.

Aramalar sonucu sizi bulan İnstagram kullanıcıları, diğerlerine oranla alışverişe daha yatkındır. Sonuçta ne aradıklarını bilerek sizin hesabınıza ulaşmışlardır ve niyetleri bellidir; alışveriş.

Anahtar kelimelerin doğrudan potansiyel müşteri getirdiği kesindir. Fakat bunu sakın abartmayın. Resimde ne varsa ona uygun kelimeler kullanın.

Sırf daha fazla kişiye ulaşmak için alakasız anahtar kelimeler ile insanları kandırmayın. Resimde ”fasulye” varken, anahtar kelimelerde ayakkabı kullanmak etik değildir.

Zaten ”fasulye” kelimesini arayan kişinin amacı bellidir ve ayakkabı ile işi olmaz. İşin sırrı; insanlara aradıklarını vermek, yani potansiyel alıcılara ulaşmaktır.

1.5. Daha çok bayan ürünleri ağırlıklı paylaşımlar yapmanız kazancınızı oldukça etkiler. Bayanların özellikle ayakkabı, çanta gibi ürünlere karşı büyük zaafı vardır. Sizin yapmanız gereken onlara istediklerini vermek ve karşılığında para kazanmak.

Bu güne kadar internet üzerinden en çok ne tür ürünler satın aldığınızı bir düşünün. Sonuçta siz aynı zamanda bir potansiyel müşterisiniz. Bu şekilde düşünmek müşteriler ile empati kurmanızı ve doğru ürünleri bulmanıza inanılmaz katkı sağlar.

1.6. Ürünlerin özellikle olumlu yanlarını ön plan çıkarmaya çalışın. Beden seçimi konusunda yardımcı olacak ölçüleri paylaşın. İnsanlar satın almak istedikleri ürünler hakkında her ayrıntıyı bilmek ister.

2) İnstagram’da ayakkabı mağazası açmak

Ayakkabı, butiğe göre biraz daha kolay hatta daha karlıdır. Butikte anlattığım kriterleri aynı burada da uygularsanız İnstagram’da satış ortaklığı yaparak para kazanabilirsiniz.

Satış ortağı olacak ürünleri bulmak işin en kolay kısmıdır. Burada online satış ortaklığı veren firmaların güncel listesini paylaştım. Her birinin komisyon oranlarını görerek istediğiniz ürünlere ortak olabilirsiniz.

Örneğin, Trendyol.com %11.50 oranında komisyon veriyor ve bunun gibi daha yüzlerce marka var. Her birinin binlerce çeşit ürün sattığını zaten biliyorsunuz. Bunların büyük kısmı doğrudan satış ortaklığı sunmak yerine bu işi profesyonel boyutta yapmak için affiliate ağlarını kullanıyor.

Siz listesini verdiğim affiliate ağı denilen sitelere üye olarak dilediğiniz markanın satış ortaklığını alabiliyorsunuz. Üstelik bunu yapmak için ürün sahibi ya da müşteri ile iletişim halinde olmanız gerekmiyor.

Tüm satış ortaklığı faaliyetlerinizi tek bir yönetim paneli üzerinden yürütebiliyorsunuz ve anlık olarak gerçekleşen satışlardan hak ettiğiniz kazancı görebiliyorsunuz. Zaten internetten para kazanma yolları arasında bu sistemi çekici kılan en büyük etkende budur.

Satış ortaklığı çalışmalarınız sonucunda biriken komisyonlar ay sonunda veya 15 günde bir sizin istediğiniz banka hesabına havale ediliyor ve adınıza devlete gelir vergisi ödeniyor.

# Tavsiye: İnstagram üzerinde paylaşılan linklere tıklayarak erişmek mümkün değil. Bu durumda potansiyel müşterinin, paylaştığınız reklam linklerini açmak için tarayıcıya yazması veya yapıştırması gerekiyor.

Fakat insanlar söz konusu internet olunca aşırı sabırsızdır. Sırf bu yüzden çok sayıda müşteri kaybı yaşanıyor, fakat blog açarak bu kayıpları en aza indirmek mümkün.

Eğer çok daha etkili bir şekilde İnstagram’dan para kazanmak istiyorsanız, ortaklık yaptığınız sektöre özel blog açmanız faydalı olacaktır. Bakınız: Blog yazarak para kazanmak.

Yukarıda verdiğim örneklere uyumlu olması açısından aynı mantıkla devam ederek açıklamaya çalışayım. Sektör belli olduğuna göre, blog konumuz ayakkabı ve giyim üzerine olmalı.

İlk yapmanız gereken sektöre uyumlu, kısa ve daha da önemlisi akılda kalacak bir alan adı (domain) satın almak olmalı. Daha sonra komisyon karşılığında ortaklık yapacağınız ürünler için tavsiye yazıları yazmanız gerekiyor.

Tabii ki bu tavsiye yazılarını yazarken potansiyel müşteriyi sevk edeceğimiz reklam linklerini uygun yerlere ekliyoruz. Bundan sonra İnstagram üzerinde reklam yaparken doğrudan blog sitemize link verebiliriz.

Burada asıl amacımız hedef kitleyi reklam linkine tıklamaya ikna etmek olduğuna göre, akılda kalıcı bir blog ile bunu saylamak mümkündür.

Diğer bir amacımız ise marka oluşturmak. Eğer içerik yeterliyse zamanla blog, Google üzerinden ziyaretçi almaya da başlar. Daha fazla ziyaretçi daha fazla para kazanmak olduğuna göre her şey yolunda demektir.

İnstagram’dan ne kadar para kazanılır?

Bu soruya cevap verecek bir babayiğit henüz doğmadı, açık söyleyeyim. Hiç para kazanamaya bileceğiniz gibi, bir paylaşımda 3 bin $’da kazanabilirsiniz. Hemen bir örnek vereyim.

Instagram’ın kurulduğu ilk zamanlarda üye olan, yaşadığı şehir olan Newyork’un fotoğraflarını paylaşan 27 yaşındaki Liz Eswein ismindeki bayanın şu an 1,6 milyon takipçisi var.

THY gibi büyük firmalarla çalışıyor ve fotoğrafların aldığı beğeni başına ücret talep ediyor. Düşünün, sponsorlu bir fotoğraf paylaşıyor ve bunu 30 bin kişi beğeniyor. 3 bin $ cepte. Bu da yetmiyor, sponsorlarla dünyayı dolaşıyor.

İnternet, son derece dengesiz bir ortam. Hiçbir beklenti içinde olmadığınız halde karşınıza para kazanma fırsatları çıkabilir. Bu fırsatları görmek için iyi gözlem yapmak gerekiyor.

Şimdi yazmaya başlasam internetten para kazanma yolları 500 sayfalık baskılı kitap olur. Bir yerden başlamak gerek. Hata yapmaktan korkmayın. Hata yapmak iyidir. Tecrübe kazanırsınız.

Sosyal medyada zaten aktif olarak yer alan bireyler için İnstagram’dan para kazanmaya çalışmak, TV başında zamanı telef etmekten daha iyidir.

Para kazandıran bir projeye sahip olmak için elbette bedel ödemeniz gerekiyor, fakat bu bedel nakit sermaye olmak zorunda değil.

Projeniz başarısız olsa bile, en değerli varlığımız olan zamanı TV başında katletmek yerine, en azından sektöre ait bir şeyler öğrenmiş olursunuz. Takıldığınız konuları, yorum olarak iletebilirsiniz. Bol Şanslar.

1 yorum:

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR