Son dönem internet alışverişlerinin artmasıyla birlikte kargo trafiğinde de artışlar oldu. İsimlerini bildiğimiz kargo firmalarının dışında bir sürü belli bölgeler, belli mesafeler arası kargo taşımacılığı yapan bir sürü firma var.
En çok tercih edilen ve bilinen kargolarda dahil kendi iç yapısında, şubeleri arasında, yönetimin hakimiyeti noktasında bir çok sorun yaşanmaktadır. Lakin bizim müşteri olarak dikkat etmemiz gereken konu ise bize ürünlerimizin eksiksiz ve sağlam bir şekilde ulaştırılmasıdır.
Kargo alıcıların gelen kargo ile ilgili şunlara dikkat etmesi gereklidir:
- Kargo prosedürlerine göre kargonuzu imza attıktan sonra alabilirsiniz. Peki içini görmediğiniz kargonun içerisinde sipariş verdiğiniz ürün yoksa?! Yaşanan sorunlardan bir tanesi budur bazı dolandırıcılar size başka ürün ya da içi boş kargo gönderebilirler. Bu yüzden sıfır risk sistemi olan ya da güvenilir bilinen sitelerden alışveriş yapınız. Aksi halde şeffaf kutulu kargo talep ediniz.
- Kargoların patlak ve yırtık olması, kargolar birçok nedenle taşıma esnasında zarar görebilir. Bu zararlar kargo paketlerinin üzerinde yırtılma, delinme, ezilme şeklinde bariz şekilde ortaya çıkmaktadır. Böyle durumlarda kesinlikle kargoyu teslim almayınız. Ürün sahibi kargo ile hasar tazmin işlemlerini başlatabilir. Diyelim ki kargodan şüphelendiniz sorunu tespit etmeniz için almanız ve denemeniz gerekiyor. Bu durumda kargo görevlisine kargonun hasar tutanağının tutulup tutulmadığını sorun. Eğer tutulmuş ise kargoyu teslim alırken imza attığınız kısma kargoyu hasarlı şekilde teslim aldım diye belirtmeniz gereklidir.
- Kargo içeriğinde eksik olması, pek karşılaşılan bir durum olmamakla birlikte yine dikkat edilmesi gereken bir konu. Bu durumda önce satıcı ile irtibata geçerek ürünlerin karşılaştırmasını yaptıktan sonra kargo firmasının yetkililerini arayarak konuyu iletebilirsiniz. Kargo şirketleri her süreci takip ettikleri için size gerekli bilgiyi vereceklerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR