20 Haziran 2019 Perşembe

Neden Robot Yapıyoruz!


Merhaba,

Teknolojik gelişmeleri sürekli takip eden, kullanmaya ve desteklemeye özen gösteren biri olarak robotları neden sürekli geliştirmeye yani kendimize benzetmeye hatta daha da süper yapmaya çalışıyoruz.

Robotların sanayi de kullanılması ile başlayan ve üretime gerçekten fayda sağlayan makineleşmenin önemini göz ardı edemeyiz. Zaten buraya kadar her şey normal, sorun ise robot üretimlerinde insansı çabası. Bunun altında yatan nedenleri düşündüğümüzde ise ben şu sonuca varıyorum, acaba bunun nedeni insanın ölümsüzlüğe duyduğu hayranlık mı? Ya da kendini eksik hissettiği gerçeği mi?

Şu haberlere bir göz atalım,


Facebook, robotların hem kendi kendilerine öğrenmelerini, hem de hissetmelerini sağlamak için çalışıyor!


Derin sularda çalışabilen 'insansız su altı robotu' geliştirildi


Cam silen robot geliştirildi


Uçak çeken robot köpek yaptılar!


Doğal afet bölgelerine özel robotlar geliştirildi


Üç boyutlu yazıcı ile Piyano çalan robot el tasarımı


Robotlar Önyargılı Olmayı Öğreniyor


Harvard'dan araştırmacılar, uzay keşifleri ya da arama kurtarma görevlerinde kullanılabilecek yumuşak robot geliştirdi.


Evet teknolojik gelişmeler hayatımızı kolaylaştırıyor, hayatımızı kaçınılmazı olarak da devam edecek. Ve biliyoruz ki dünyadan fazlası için de onlara ihtiyaç var. Lakin robotlar bizim için araç mı amaç mı olmalı bunun kararını verme zamanı gelmedi mi?!

10 yorum:

  1. Güzel paylaşım . Dün haberlerde robot polis diye birşey geçti . Bildiğin sokakları geziyordu:)

    YanıtlaSil
  2. Ben 2 farklı niyet görüyorum;

    1) İnsan gücü ile yapılabilen işlerin yorulmak bilmeyen ve insandan çok daha hızlı yapabilecek bir robot tarafından yapılması amacı. Böylelikle üretim hızlanacak. Bu işin masum niyetli tarafı.

    2) Gelecekte doğal kaynakların (başta su olmak üzere) tükenmesi ile birlikte insan yaşamı zorlaşacak. Bu durumda yeni savaşlar, yeni işgaller meydana gelecek. Fakat emperyal güçlerin bu savaşlarda halkını cepheye sürmeden, insan dışı makinelerle az gelişmiş ülkeleri bertaraf etmesi düşüncesi var. Böylelikle doğal kaynaklara sahip olmak çok daha kolaylaşacak.

    Bunlar benim düşüncelerim tabi. Farklı düşünenler mutlaka olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım 1 niyet gerçekleşir ve kazanır teşekkür ederim

      Sil
  3. Cağa ayak uydurmak şart oldu

    YanıtlaSil
  4. Gelişen teknolojiyiz daha kimbilir neler göreceğiz:)

    YanıtlaSil
  5. Üzerinde düşünülmesi gereken bir konu. İyi yakalamışsın 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkında olmalıyız diye düşündüm teşekkürler

      Sil
  6. Gelişen robot teknolojisi beni biraz düşündürüyor aslında.. Durma noktası nerede acaba.. Hep bir ilerleme söz konusu.. Robotlar dünyayı ele geçirecek şehir efsanesini de unutmamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durma noktası olduğunu düşünmüyorum ben. Ama şuna da dikkat çekmek isterim ki 1800'lü yıllardan sonra teknoloji çok hızlı bir yükselişe geçmiş. Peki neden? Bunun nedeni ne olabilir?

      Sil

YORUMLARA LİNK EKLENMESİ TEHLİKELİ VE YASAKTIR